Dag 14 & 15

11 oktober 2017 - Magnetic Island, Australië

Vandaag Al weer 2 weken in Australië  wat vliegt de tijd. Vandaag reisdag naar Magnetic Island of ook wel Maggie genoemd met de greyhound vol met bagpackers ben ik de oudste, de rest zijn allemaal jonge mensen op zoek naar avontuur. Wat geweldig ik wou dat ik dat gedaan had toen ik jong was, lekker onbezorgd genieten. We zijn mooi op tijd bij de  ferry waar we voor de deur worden afgezet. Oversteek duurt ongeveer 25min en blijkt dat mijn hotel direct naast de ferry terminal in de haven ligt. Hoe mooi is dat dus alleen maar ff oversteken, als ik incheck krijg ik de melding dat ik een upgrade heb gekregen van eenpersoonskamer naar een 6 persoons appartement, hoe vet is dat. Ik kijk mijn ogen uit als ik binnen kom ik heb een en suite badkamer met bad direct naast mijn bed of ik kan de inloopdouche pakken. Wat een luxe echt geweldig, dat pak ik maar weer mooi even mee. Het is einde van de middag dus ik ga op verkenning, er is een klein centrum en je kan elektrische fietsen huren, dus misschien waag ik het nog een keer. Vanavond ga ik eten in het award winning restaurant Boardwalk, met uitzicht direct op de baai. Waarschijnlijk krijg ik weer een tafel achteraf want de mooiste tafels gaan naar stelletjes, dat is wel jammer. Nu eerst lekker even genieten in mijn eigen Spa. Het WiFi is hier beter dus ik voeg ook weer wat foto’s toe ook al heb ik de laatste dagen niet zoveel foto’s genomen omdat de omgeving allemaal beetje hetzelfde is. Het eten was goed maar niet uitmuntend maar mooi restaurant. Het plafond hangt vol met papieren bollen en die bewegen mooi in de wind, leuk gezicht. Morgen weer een nieuwe dag, ik moet alleen nog verzinnen wat te doen, er is zo veel.

Dag 15

Vandaag geen idee eerlijk gezegd wat te doen, besluit bij receptie wat tips te vragen. Uiteindelijk heb ik een tour geboekt in een open jeep, een verlengde waar 8 man of zo in kan met een gids en zonsondergang bij Westpoint. Ik vind wandelen wel leuk maar met gids is alles veel interessanter omdat je veel over het gebied hoort en zo toch meer beleving hebt en het is gezelliger. De tour start pas om 14.30 dus na ontbijt loop ik een stukje en drink een koffie bij soort piraten café. Hierna met water op pad naar de volgende baai, de heenweg loop ik op een vorig aangelegd pad, helemaal afgezet met hekken en diverse uitkijkpunten. Het hele strand uitgelopen en toch zo iets grappigs gezien, een koppel soort steltloperachtigen had net jongen gekregen. Ze waren druk in de weer met de kleintjes en ik wilde niet te dicht bijkomen want ze raakten beetje in paniek. Was heel leuk om te zien ben benieuwd hoeveel het zullen overleven zo langs het strand en de weg. De terugweg heb ik een pad over de berg genomen dit was iets inspannender, hele klim tussen rotsen door maar met mooi uitzicht. Je komt helemaal niemand tegen, heerlijk rustig. Na de lunch dus de tour met tropicanatours in een verlengde gele jeep, de gids is Ziggi een wat oudere dame origineel uit Duitsland. We halen nog een Australisch gezin op en gaan met vier passagiers op pad. Ziggo vertelt honderd uit over alles wat met het eiland te maken heeft, eigenlijk is hele eiland een Nationaal park. Eerste stop is een soort woonwijk met eucalyptus bomen, ziet er beetje dor uit maar tot mijn verbazing zitten er diverse koala’s twee kleintjes en 6 grote, de een wat beter zichtbaar als de andere en dus gewoon in de achtertuin. Wat een schitterend moment echt een geweldig dier om te zien en gelukkig in zijn eigen omgeving. De tour kon voor mij al niet meer stuk. Het eiland is 55km2 en heeft 11km aan asfalt wegen, de rest is onverhard. We rijden naar Horseshoe bay en halen een heerlijk ijsje. Vervolgens bezoeken we diverse verlaten baaien en wandelen op het strand. Als laatste bezoeken we een afgelegen strand Westpoint waar je alleen kan komen met vierwieldrive er zitten grote gaten in de weg, het leek Cuba wel, later wordt het onverhard. Hier gaan we de zonsondergang bekijken, ondanks de bewolking toch een schitterend gezicht. We zitten op het strand met lekker hapje en glaasje prosecco uitkijkend over de zee en ondergaande zon. Er liggen alleen paar bootjes in het water. Een paar locals maken verder op het strand een vuurtje en vissen wat. Ze voeren vis aan een zee arend was een mooi gezicht. Ziggi had bij iedere stop een bush Food, dus ja mensen ik heb weer de kont van een groene mier gelikt, haha is echt een verfrissende ervaring. Ik heb de bloemblaadjes van een inheemse katoenboom gegeten, soort zeekraal, zelfgemaakte jam gemaakt van de steenpruim en als laatste (ik was de enige) stukje geproefd van een vrucht van een boom die rook naar blauwe schimmelkaas en die smaakte ook zo waarna mijn hele mond gevoelloos werd. Dit was het fruit dat de aboriginals gebruikten als verdoving en medicinale kracht heeft. Was een rare gewaarwording en niet echt lekker maar je moet alles proberen! Toen het donker was reden we pas weer terug en zagen we onderweg diverse possums in de bomen en iets heel bijzonders, ze stopte langs de weg en deed de lichten van de auto uit en toen wemelde het van de vuurvliegjes om de auto, echt zo gaaf om te zien allemaal oplichtend in het donker dat was bijna magisch! Ben zo blij dat ik de tour gedaan heb was een leuke ervaring en ik heb gelijk het hele eiland gezien en Ziggi was zo’n gezellige onderhoudende dame.  Morgen ga ik het water weer op, ik kan niet wachten!