Dag 17

13 oktober 2017 - Magnetic Island, Australië

Vandaag check ik uit maar neem pas de ferry van 15u dus ga eerst op weg naar de Horse shoe paardenranch. De paarden staan al opgezadeld te wachten en ik mag op Cricky een 8 jarige ruin die vroeger op een boerderij het vee bij eendreef en nu zijn laatste jaren op de ranch doorbrengt. Ze doen het wel slim want er werken jonge meiden tegen kost en inwoning, allemaal bagpackers die voor paar maanden een leuke tijd hebben. Ik kom voor het eerst een Nederlandse tegen een studente uit Leiden. Cricky is echt heel fijn paard en loopt lekker door en is erg wendbaar maar daardoor snijdt hij ook de bochten beetje af dus loop wat blauwe plekken op. De rit op zichzelf is niet echt spectaculair, het is erg droog dus ook stoffig. Ben het rijden nog niet verleerd en geniet ervan. Op het strand aangekomen zadelen ze de paarden af en mogen ze lekker in het zand rollen. Hierna gaan we in onze badkleding zonder zadel op de paarden de zee in en lopen een stuk langs de vloedlijn, was best apart om met de  golfslag zonder zadel op het paard te blijven zitten. De paarden vinden het heerlijk in het water. Hierna is het weer opzadelen en door het bos weer terug. Al met al gezellig morgen, na een relaxte lunch pak ik de ferry naar het vaste land. Bij de greyhound ontmoet ik Carol die ook bij paardrijden was. We wisselen nummers uit. Rond 20u kom ik aan in Airlie Beach, het is al donker dus kan niet zien hoe het er uit ziet. Maar ik verblijf in Heart hotel & gallery midden in de hoofdstraat vol met restaurants en bars. Het is gezellig druk in de straat het is ook even heel wat anders na al die rustige luxe resorts. Het hotel is pas sinds november 2016 open, helaas geen upgrade mogelijk dus moet even wennen aan de afmeting van de kamer en geen uitzicht op zee haha. Het is een hotel met op de begaande grond winkels en een restaurant, dus geen ontbijtzaal of wat dan ook. Achterzijde van hotel zit aan parkeerplaats en daarachter is een soort lagune gemaakt waar je kan zwemmen. Geen herrie van vogels maar van een muziek van de grootste pub Magnums, er speelde tot 22u een band. Ben niet uit gaan eten op de kamer stonden noodles en een waterkoker dus een keer lekker makkelijk gedaan. Morgenochtend al weer vroeg eruit, ga op onmogelijke tijd van 08u een rondvlucht maken.

1. Ferry:
    15 oktober 2017
    Even een inhaalslag gemaakt met lezen..mooie verhalen Caro.
    Echt onvergetelijke momenten meegemaakt zo te lezen.
    Geniet nog lekker verder !
  2. Gerry:
    15 oktober 2017
    Wat gaat de tijd inderdaad snel. We volgen je nog steeds hoor ook vanuit de Cote d Azur. Hier is het ook goed toeven. Dikke kus en vooral zo doorgaan! Hans en Gerry