Dag 20, 21 & 22

18 oktober 2017 - Brisbane, Australië

Het weer is verslechterd en komende 3 dagen is het weer wisselvallig met harde wind en buien. Dus is dit even een domper maar ik heb al zoveel geluk gehad met weer, want ik denk bij zomer aan hoge temperatuur en dat is ook zo maar de zomers in Australië zijn dus ook heel nat, vandaar ook iedere keer de term 'opbouw van het natte seizoen'. Precies met een dipje in het weer ga ik op weg naar Brisbane. Ik pak s morgens de Greyhound en kom aan in Proserpine, echt in de middel of nowhere bij een BP tankstation. Ik vraag hier of er een bus naar het vliegveld gaat en ze hebben werkelijk waar geen idee. Nou lekker dan dat sta ik dan hoe nu verder. Er wordt een klant geroepen en die blijkt een limousine service te hebben en die belt een collega. Dus met 10 minuten staat er een taxi voor het station. Nu begint het wachten op het vliegveld, ik ben veel te vroeg maar verbinding naar dit vliegveld met openbaar vervoer is slecht. Na wachten in een grote hal waar niets te beleven valt vertrek ik met Virgin Airlines naar Brisbane, als ik in het vliegtuig zit schiet ineens mijn telefoon door mijn gedachten. Bij aankomst check ik mijn tas en zit hij niet in het  gebruikelijke vak, de angst grijpt me naar mij keel en ik krijg spontaan hartkloppingen. Ik ga zelfs naar verloren voorwerpen en ze bellen naar het vliegveld maar dat is al gesloten. Wat nu, ik keer mijn tas nogmaals binnenste buiten en dan vind ik toch gelukkig mijn telefoon maar wat ben ik geschrokken, mijn hele leven zit in die telefoon. Dus ik moet goed op blijven letten!  Met de shuttle service kom ik aan bij de B&B One Thornbury, gastheer Geoff is uiterst aardig. Hij geeft diverse tips om nog wat te gaan eten maar ik ben na deze lange dag helemaal op dus kruip bijtijds mijn bed in.

Dag 21

Na heerlijk verzorgt ontbijt ga ik ondanks het slechte weer er toch op uit, ik loop naar het centrum en pak de gratis ferry, in eerste instantie de verkeerde kant op maar uiteindelijk kom ik toch op Southbank uit aan de overkant van het centrum, deze wijk kenmerkt zich door mooie boardwalk met een overkapping helemaal begroeid met bougainville echt schitterend ondanks de lichte regen. Ook is er een groot zwembad dat lijkt op een soort lagune maar de strandwacht zit niet lekker op zijn stoel in de zon maar zielig in zijn karretje. Ja het is een slechte dag en iedereen loopt er beetje verloren bij, ik voel me ook verloren. Na de lunch loop ik naar de botanische tuinen aan de overzijde van het water. De tuinen zijn prachtig en vol kleur en leven, de ibissen zijn druk bezig met hun nest hoog in de bamboe struiken en ik spot nog een mooie hagedis. Eigenlijk 2 maar de grootste van het stel zet het op een lopen als ik te dicht bij kom, dat was wel een heel grappig gezicht. Ze trekken hun poten heel hoog op als ze rennen. De tuinen liggen naast de campus QUT waar Mila studeert, ik weet dat ze in de bibliotheek hard aan het studeren is. Het is een hele grote campus dus is het even zoeken en dan blijkt de WiFi voor bezoekers niet te werken. Ik zit even in de hal maar na half uurtje ga ik op zoek naar een plek waar WiFi wel werkt en tref ik Mila eindelijk. Ik  kom mijn belofte die ik haar ooit eerder gekscherend heb gemaakt na, waar ter wereld je ook heen gaat ik kom je opzoeken. Dus is het nu Australië en wie weet wat de toekomst nog mag brengen. We lopen naar haar appartement op de 41e verdieping met waanzinnig (maar nu niet zo) mooi uitzicht. Ik wil Mila trakteren op Thaise voetmassage en sushi, dus wij op weg naar de massage maar we hebben niet gereserveerd. Dus geen plek maar kunnen deze wel morgen om 16.45 boeken. Dus hebben we alle tijd om te genieten van de sushi, maar de tuna avocado salade kan niet in de schaduw staan bij die van Kiraku, die blijft mijn favoriet!! Het is erg gezellig en heerlijk om Mila zo goed in haar element te zien. De sushi is uiteindelijk door Leo betaald, waarvoor hartelijk bedankt! Al met al ondanks het slechte weer toch fijne dag gehad maar ik heb erg veel gelopen dus ben blij als ik weer op mijn kamer ben. Morgen weer regen dus ff kijken wat ik ga doen.

Dag 22

Het ontbijt was weer super maar het is helaas weer een natte grauwe morgen, maar als ik naar de bushalte loop klaart het op. Ik ga vandaag naar het Lone Pine Koala Sanctuary. Een van de grootste opvang van koala's maar ook een soort van dierentuin met alleen inheemse diersoorten. Je hart smelt bij het zien van zoveel koala’s en ik kan het niet laten, ik ga er met eentje op de foto. Toevallig ben ik net in de buurt als ze verse bladeren krijgen en even heel erg actief worden. Wat een heerlijk gezicht is het om ze al klauterend en etend te volgen. Ik ga ook nog naar de vogelshow en maak een paar geweldige opnames al zeg ik het zelf van een uil die een muis opeet echt recht voor mijn lens. Ook was mijn favoriet er natuurlijk bij de zeearend, het blijft een imposante vogel. Ook ga ik naar een demonstratie van het bijeen drijven van schapen door twee honden, een bordercollie en een Australische schaapshond, was wel grappig om te zien. Er zitten verder nog Tasmaanse duivels en ook een paar vogelbekdieren, naast de papegaaien, uilen en de kookaburra (ijsvogel). Oja en er loopt een Casuarius maar die wil weer niet op de foto alleen met het gaas ertussen. Natuurlijk zijn er ook Kangoeroes  ze lopen los op een veld en je kan ze voeren, dus ik met voer erop uit. Maar ze zijn zo lui en volgevreten dat ze gewoon bijna liggend eten en amper bewegen. Maar ze zijn wel heel erg grappig en mijn pogingen om een selfie met ze te maken zijn misschien nog wel het grappigst. Er is ook nog een demo met een slang die ik na afloop mag aaien, wat voelt dat toch bijzonder aan zijn huid lijkt op rubber. Al met al een hele leuke middag en heb alleen tijdens de vogelshow beetje regen gehad dus dat is niet slecht. Ben ook precies op tijd voor de bus weer terug naar de stad. Nu op weg naar de Thaise voetmassage! Deze is echt een hele belevenis welke bijna nog niet doorgaat omdat ik als een kip zonder kop zonder geld en/of kaart ben vertrokken uit de B&B, gelukkig heeft Mila een creditcard dus schiet ze even voor, ik schaam me diep. Maar de massage was werkelijk heerlijk ontspannen. We lopen na afloop naar mijn B&B en besluiten om in de buurt te gaan eten, we gaan eten bij Alliance hotel waar de avond voorbij vliegt en we heerlijk eten. Hierna is het tijd om afscheid te nemen, Mila veel succes met je Master en ik duim voor je dat alles goed gaat, het was bijzonder om je te zien!  Enige jammere is dat we zo hebben zitten kletsen dat we weer geen foto van ons samen hebben gemaakt, balen. Brisbane is een geweldige stad die ik graag beter had willen leren kennen maar vanwege de regen is dat helaas niet gelukt. Morgen vertrek ik naar Nossa en hopelijk beter weer.

1. Bob & Riet:
    20 oktober 2017
    Hallo Caro, we genieten elke keer van je schitterende verhalen en de mooie foto's. Wat had Paul dit allemaal schitterend gevonden.
    Veel liefs en een dikke kus.
  2. Jp de Koning:
    21 oktober 2017
    Hallo Caro wat fijn om weer wat van je reis te volgen het is elke keer een verrassing wat voor moois we weer te zien krijgen
    Jammer dat het regent maar dat doet het hier ook .
    Groetjes en knuffels van ons en de poezen.