Dag 24 & 25

21 oktober 2017 - Noosa Heads, Australië

Vanmorgen vroeg wakker van alle vogels, heb de deuren open gelaten dus al het geluid komt zo de kamer in. Na heerlijk ontbijt ga ik een stuk wandelen, ik ga eerst naar de mangroves bij de rivier maar dat is maar een korte wandeling en ik wil graag de zee zien. Nu is mijn richtingsgevoel niet helemaal zoals het moet zijn en het komt erop neer dat ik eigenlijk naar het strand aan de andere kant van het eiland loop. Terwijl het hoofdstrand de andere kant op ligt en ook veel dichterbij is.  Maar na een goed anderhalf uur lopen zie ik eindelijk de zee, grote golven komen aan land prachtig! De strandwacht staat paraat en er zijn wat beginnende surfers in het water. Ik moet echter weer snel terug omdat ik om 12.30 met John heb afgesproken dat hij me naar de golf brengt. Ik denk slim te zijn en pak de bus terug naar Noosa Heads, blijkt dat het daar vandaan nog steeds een uur lopen is. Dus ik heb er al aardig wat km's opzitten als ik rond 12u weer teug ben. Ik kleed me snel om en dan staat mijn golftas inclusief ballen, tees en handschoen  al klaar. Ze zetten me af op de golfbaan en ik kan gelijk de baan in, ik speel alleen. De eerste vier holes zijn heerlijk relaxed en ik heb alle ruimte en tijd om foto’s te maken. Maar dan begint het op te stropen en zit ik tussen twee 4 ballen in, dus schiet het echt niet op. Ik moet lang wachten en heb moeite om mijn bal te vinden omdat ik me toch beetje opgejaagd voel. Er komt een marshall voorbij en ik vraag hem of ik niet met een andere flight mee kan lopen. Ik wacht 2 holes op mijn nieuwe flight genoten Pete & Andrew, 2 locals die gezellig een biertje doen tijdens het golfen. Voordat ik het weet heb ik ook 2 biertjes in het ijs liggen in de koelbox van mijn buggie, hoe relaxed is dat. Ik sla ook gewoon van geel af in plaats van rood en we hebben veel plezier. Wat een geluk dat ik met hun kan spelen. Het zijn de cowboys van de greens,  regels kennen ze niet, strafballen tellen niet mee net als waterballen dus moet ik heel erg in mezelf lachen en aan Paul denken die zou het er niet mee eens zijn. Paul kon immers uiterst strikt zijn in het golfspel en er was geen ruimte voor onneuzen. Na afloop tracteer ik hun nog op een biertje en gaan we met elkaar op de foto. Ik pak een taxi en heb een heerlijke middag gehad. Helaas geen kangoeroes op deze baan maar wel hele mooie greens en vogels in de vele waterpartijen, Omdat het zo druk was in de baan ben ik pas na 18u weer terug, ik kleed me snel om en loop in het donker (lang leve de telefoon verlichting en routeplanner) weer 2,7 km naar het centrum om te gaan eten bij 'Taste of Spice', populair klein eettentje met noedels. Ik wil wijntje bestellen maar dat schenken ze niet of ik zelf even een fles kan kopen bij de slijter om de hoek. Het is hier heel gebruikelijk om je eigen alchohol mee te nemen, BYO (Bring Your OWN) weet ik eindelijk wat dat betekent op de menukaart van sommige restaurants. Dus haal een flesje wijn en bestel een laksa, geen idee wat het is maar het is de beste uit het dorp! Het blijkt een Maleisische currysoep te zijn met 2 verschillende soorten noedels, garnalen, kip, varkensvlees en tofoe. Je krijgt er stokjes en een lepel bij, ik heb medium spicy opgegeven maar het zweet breekt me al snel uit, heerlijk! Ik raak aan de praat met een Australisch stel dat naast me zit, ze gaan naar de film 'the mountain between us' met Kate Winslet, en vragen me zelfs mee. Dat is natuurlijk hartstikke lief maar ik pak een taxi en ga lekker naar bed. Hopelijk heb ik morgen beetje geluk met het weer.

Dag 25

Het is vandaag compleet ander weer het is zwaar bewolkt en er wordt 20mm regen verwacht dus is balen. Ik ga vandaag maar een wasje doen en pak de bus naar de wasserette. Als de was in de droger zit loop ik naar bijbehorende winkelcentrum en koop paar rollen sushi (gaat per have rol) en een fles wijn. Dan weer terug naar de B&B, dat duurt ff wat langer want ik stap in een bus naar het  centrale overstappunt. Dan pak ik een aansluitende bus, pas nadat ik gevraagd heb of hij op Lesley Drive stopt en chauffeur geeft aan dat hij daar langs komt dus het ritje gaat beginnen. Ik rij kriskras door de stad en kom weer uit op het punt waar ik eerder die dag ben uitgestapt en rij steeds verder weg van Lesley drive. Nou ja het zal wel goed komen denk ik maar dan zijn we bij het eindpunt buiten Noosa en blijkt dat de bus chauffeur zich in de straat heeft vergist dus kan ik het hele stuk weer mee terug. Daar moet ik bus 628 hebben en weer 20min wachten, heb wel heel veel van Noosa gezien en gelukkig geen haast. Openbaar vervoer en ik zijn geen goede match, ik mis mijn auto heel erg. Een groot deel van mijn budget is opgegaan aan taxi's en busritten. Het is koud en nat dus ik ga lekker in de jacuzzi! Vanavond kijk ik lekker vanuit mijn bed naar de rugby finale van de Bledisloe Cup de Wallabies (AUS) tegen All Blacks (NZL) met sushi en een wijntje. De All Blacks zijn de gedoodverfde favoriet en hebben de laatste 8 jaar gewonnen maar iedereen hoopt hier op een wonder. De Wallabies spelen met speciaal t-shirt ontworpen door een Aboriginal kunstenaar. Het is een spannende wedstrijd bij rust staat het 12-13 dus het is nog mogelijk. Het wonder gebeurd en de Wallabies winnen met 23-18.

1. Corrie:
    21 oktober 2017
    He caro, mooi verhaal weer! Wat schrijf je toch heerlijk, zie het allemaal voor me.
    Bijzonder hoor wat je allemaal meemaakt. Dikke kus 😘