Dag 30

26 oktober 2017 - Sydney, Australië

Vandaag doe ik rustig aan, het weer is zwaar bewolkt met onweer aan het eind van de middag. Ik besluit met bus naar Bondi Beach te gaan, daar moet je toch even geweest zijn. Natuurlijk geen mooie life guards op het strand die zitten lekker binnen aan de koffie. Maar zijn toch wat surf klasjes in het water maar er staat geen hoge branding. Ik wandel eerst langs de waterlijn en er liggen allemaal soort blauwe slakken (Wiki: Spaanse zeezeiler) en blauwe soort doorzichtige blaasjes op het strand ik weet niet wat dit zijn en of ze giftig zijn. Ik ga maar niet het water in, als ik het later op zoek zijn de doorzichtige blaasjes het zogenaamde Portugees slagschip, geen kwal maar soort poliep waarvan de tentakels giftig zijn dus goed dat ik niet ben gaan zwemmen. Alhoewel ze erg klein zijn schijn je er nog wel ziek van te kunnen worden.  Ik besluit de route te lopen van Bondi naar Tamarama een baai verder,  onderweg is een tentoonstelling van kunstwerken, sculpture by the Sea genaamd, er zitten leuke stukken tussen. Het echter heel erg druk, ik zie een paar keer een walvis maar helaas niet springend uit het water maar alleen een spray van water uit zijn spuitgat, maar ik weet dat ze er waren. Ik ben alleen zo moe van laatste dagen dat ik besluit al na de middag de bus terug te pakken. In het centrum stap ik uit en koop weer wat sushirollen die ik in het Hyde park bij de fontein op ga eten. Hier is toevallig een filmopname bezig dus leuk om naar te kijken. Hierna loop ik weer naar het hotel, hier is de werf geheel afgesloten vanwege een liefdadigheidsgebeuren voor het kankerfonds. Het is een sjiek gebeuren met lunch en veiling, hier hoor ik veiling bedragen van 8000 dollar voor een diner bij restaurant dus aardig gek. Maar er worden mensen opgehaald in Bentleys met chauffeur dus is echt voor de rich & famous. Maar prima dat ze geld inzamelen voor het goede doel, huidkanker is de meest voorkomende ziekte bij de Aussies. Ik ben naar mijn kamer gegaan en heb wat gelezen en tv gekeken. Vanavond ga ik weer lekker bij Otto eten misschien saai maar ik heb geen zin om de stad in te gaan en het eten is simpelweg heerlijk dus waarom moeilijk doen. Onweer zit in de lucht en net als ik klaar ben met eten barst het los, ik kan hotel binnendoor bereiken dus geen last van de regen dat is ook een voordeel van op de werf eten. Morgen vertrek ik weer naar Nederland.

1. Jp de Koning:
    26 oktober 2017
    Hallo Caro Zo dat was dus weer een dag met een gouden randje (of rand )
    ja het zit er weer bijna op om terug te reizen naar dat koude kikker landje
    Maar ook wij hebben een maand lang genoten van al het moois wat
    jij tegen kwam en met ons wilde delen
    groetjes en tot zaterdag
  2. Lenie warnas:
    26 oktober 2017
    Weer een mooi verhaal en mooie foto's Carolien. Goede reis terug. Groetjes lenie