Omunity bali rituelen

2 november 2018 - Banjar, Indonesië

op dag van aankomst hebben we s avonds een vuurceremonie. We moeten allemaal in het wit gekleed en krijgen witte sarong, we krijgen geurige krans van oranje anjers met heerlijk geurende witte bloemen om. De priesters en begeleiders zitten al in halve kring klaar en we vormen 1 geheel. Er worden mantra’s opgenoemd en veel gezongen gebeden en met een soort bel geklinkeld. In het midden staat een schaal waarop een vuur gemaakt wordt. In dit vuur worden offers gegooid en hebben we vooraf 2 briefjes gemaakt, 1 met dingen die je los wil laten en 1 met dingen die je graag zou willen meenemen. Tijdens de ceremonie worden deze ook in het vuur gegooid. Het is heel indrukwekkend en bijzonder om mee te maken. Bij het offeren komt alleen wel wat rook vrij en natuurlijk zat ik hier middenin🤪 het voelde echt en puur. We hebben een armbandje met de 3 kleuren om gekregen, 1 witte, rode en zwarte draad. Dit staat voor creeren, vernietiging, ontvangen. We worden ook gezegend en krijgen een stip van rijst en as van het vuur. Ook worden we besprenkeld met gezegend water en bedolven onder lading kleine bloemblaadjes. Was helemaal zen na afloop

1. Aangenaaid:
    9 november 2018
    Wat prachtig allemaal, ik ben zo blij dat je zo'n fijne tijd hebt!