In het water

11 november 2018 - Nusa Lembongan, Indonesië

We gaan vandaag snorkelen, niet via tour operator op een volle boot maar met lokale kapitein van traditioneel Balinees bootje. Geen 3x250 pk maar ik geloof dat hij 2x 75 pk heeft, dus op het gemak richting Manta point, ik verwacht ze niet te zien maar je weet het niet. Het seizoen is al voorbij en de beste tijd is heel vroeg in de morgen. Dus geen manta’s dus gaan we snel door naar andere baai. Hier is het mooi en is er heel veel dus te zien, beetje gelijk aan Egypte, alleen is hier geen gekleurd koraal. Als ik richting de boot snorkel wordt ik ineens omgeven door heel veel vissen echt prachtig. De reden blijkt Annet te zijn die zeeziek is geworden en de vissen haar ontbijt schenkt. De kapitein moet er erg om lachen, we gaan toch nog naar 1 andere baai ook hier veel vis maar dieper dus niet zo goed te zien. Omdat Annet ziek is gaat ze het water niet meer in dus ga ik maar heel even en gaan we snel weer terug. De rest van de dag doen we nuet veel. Aan het eunde van de dag wil ik toch nog even met de scooter weg. Ik ga naar sunsetbeach alleen kom ik uiteindelijk na veel zoeken uit bij sunsetclif, mooie rotspartij waar een leuk tentje is met zitzakken, uitkijkend over de baai met een bintang is geen straf. Op een gegeven moment zijn er ook dolfijnen en de baai. Dat is een mooi extraatje.