Canggu

7 november 2018 - Canggu, Indonesië

we hebben dus een heerlijk hotel en genieten van de luxe. Vandaag gaan we met Made op stap een Balinees die Nederlands spreekt. Vandaag is het alleen slecht weer dus vertrekken we met regen. Onderweg verteld Made veel over het geloof en leven op Bali is erg interresant. Onze eerste stop is bij een groot soort openlucht theater waar we een traditionele Balinese dans zullen zien. Het is een soort toneelstuk waarbij de verhaallijn me niet echt duidelijk is. Na afloop natuurlijk de verplichte foto.  We hebben gevraagd om te stoppen bij de zilverfabriek die vroeger de sieraden maakten voor Budah to Budah. Nou fabriek is een goot woord het is een schuur waarin diverse machines staan en 15 man aan een werkbankje met beanders zonder enige ventilatie of bescherming aan het werk zijn. Er word veel geld verdient want er wordt volop gebouwd om nog meer touristen te ontvangen. In een huis staan tafels vol met zilveren sierraden, veel sieraden komen overeen met de originele maar dan veel goedkoper. Ik zie zoveel dat ik niet zo goed weet wat te kopen, is gelukkig wel gelukt. Na bijna 2,5u is het wel tijd om verder te gaan. We willen nog graag wat sarongs kopen en gaan naar een Balinese supermarkt, lekker goedkoop en genoeg keuze. We lusten nu wel wat en ik vraag of ee naar warung kunnen. Maar we gaan naar restaurant waar alle touroperators komen dus dat is beetje jammer. Doordat we zo lang bij zilverfabriek zijn geweest is er geen tijd meer om de originele tour te doen. We gaan naar een olifantentempel, een soort meditatiegrot, vlak bij die we voor het donker kunnen bezoeken. Als we aankomen nemen we paraplu mee en gaan er op uit. Op dat moment begint het te regenen niet normaal staan binnen mum van tijd tot enkels in het water. Water komt als waterval de weg af. Het is nog een spannende autorit terug waarbij de weg soms nog amper begaanbaar is. Al met al mindere dag omdat deze zo anders is als de uitstapjes die we gewent zijn. We eten bij ons hotel waar weer een live bandje speelt.