Kookworkshop

14 november 2018 - Ubud, Indonesië

Omdat Annet al paar dagen duizelig is en zich niet goedvoelt gaan we nasr de dokter. We worden op de scooter bij de kliniek afgezet, we zijn direct aan de beurt. De arts spreekt gelukkig zeer goed engels. Een oor is ontstoken en andere oorzit dicht, met een grote spuit wordt er met kracht water in haar oor gespoten en komt er rommel uit, 2e keer komt er soort steen uit dus moet dat opluchten. Oordrupppels en anti bioticiumkuur moet het verder oplossen. We lopen het centrum in en drinken wat bij lotus cafe, er staan meer lotussen in bloem dan de eerste keer dat we er waren. We doen nog wat inkopen bij sieradenwinkels en drinken gezellig een jonge kokusnoot, dat zal ik wel missen hoor! We lopen terug naar de vila maar realiseren ons dat we geen vervoer hebben geregeld naar de kookworkshop dus zijn we te laat, maar iedereen heeft whats app dus is dat snel geregeld. Taxibus ook snel ter plaatse en hij haalt ons ook weer op. De kookworkshop wordt op 1e verdieping gegeven en is heel erg leuk. We maken samen met Dayu war heel gezellig en leerzaam is. We maken komkommersushi met verse rauwe groente, originele pinsasaus, soort tahinesaus om te dippen. Van paarse zoete aardappel maken we een romige soep,tussendoor maken we super lekkere maiskoekjes en hoofd gerecht nasi met kip. Echt te lekker, als toetje maken we bonbons van cacapoeder, vese gember en munt. Is allemaal verrassend lekker ze gebruiken hier veel kurkuma, gember en knoflook. Heel gezond en smaakvol. We krijgen decrestanten mee in bakjes kunnen we er morgen weer van genieten. Bij ons huisje neem ik een biertje en ga nog even lekker zwemmen. Dan is het tijd im de rugzak te pakken, we kijken ondertussen naar jungleboek. Morgen laatste dag op Bali