Tanah lot

8 november 2018 - Canggu, Indonesië

Vandaag pakken we de fietsen bij het hotel en gaan Changgu verkennen. We komen een markt tegen die we overlopen, leuk om te zien. Met name de kraam met geslachte kippen trekt de aandacht van ons en de vliegen. We zien een nagelstudio en omdat Ella een nagel geknakt heeft bij de massage looen we naar binnen. Ella en ik besluiten om gelijk een lekkere voet massage te nemrn en Annet doet een manicure inclusief lakken. We lunchen op terugweg bij de parachute, heerlijke gerechtjes die we delen. Blijkt restaurant van dezelfde eigenaar van de Potatoheadclub, had ik graag nog heen gewild maar dit was goed alternatief. Om 16u worden we opgehaald om naar de tempel Tanah Lot te gaan. Een zeer heilige plaats, de tempel is op een rots gebouwd waarbij deze alleen met laag water bereikbaar is. Het is een van de belangrijkste touristische trekpleisters dus is er bijna een dorpje bij gebouwd van winkeltjes, kraampjes en restaurants. Daar bovenop lopen er natuurlijk de opdringerige straatventers. Ondanks dat toch mooi om te zien alleen helaas geen zonsondergang omdat het zwaar bewolkt en regenachtig is. We gaan nog met licht terug naar onze taxichauffeur, we hebben hem tot 20u geboekt dus hij brengt ons naar het restaurant dat we geboekt hebben. Ji zit op 3e verdieping van een 300jaar oude tempel die helemaal gerestaureert is, prachtig geheel en super uitzicht op de zee. We eten heerlijke sushi en genieten van onze laatste avond als trio😊