Dag 23

19 oktober 2017 - Noosa Heads, Australië

sorry ben dag vergeten.

Tijdens het ontbijt regent het maar als ik mijn rugzak heb ingepakt is het weer opgeklaard. Ik laat mijn bagage achter en ga op weg naar Chinatown. Als ik daar aan kom wil ik er ook weer gelijk weg want dit is geen goede wijk, er zijn veel zwervers en verslaafden dus loop ik zo snel mogelijk weer naar het centrum van de stad. Ik bekijk een grote stadstuin het 'Roma Street Parkland' midden in het centrum van Brisbane. Er is echter een demonstratie van de vakbond voor bouwvakkers of zo, ze marcheren over de weg met een paar honderd man, dragen vlaggen en roepen leuzen. Precies in het park waar ik naar toe onderweg ben houden ze een manifestatie. Dus heb dat stuk van het park maar over geslagen. Het park wemelt van de leguanen in alle maten en kleuren dus toch maar weer een paar foto's gemaakt. Bezoek een kerk, brand een kaarsje en ga de winkelstraat in. Natuurlijk even bij de Zara binnen en heb zowaar nog een leuk shirtje gekocht. Hierna weer terug naar de B&B en bestel een Uber en wordt keurig op tijd opgehaald en afgezet. Ik pak de Greyhound naar mijn volgende bestemming Noosa Heads. Nadat de taxi me bij het adres afzet zit er een briefje op de poort dat ze bij de buren zitten en ik even moet bellen. Ik bel wel 8x maar krijg iedere keer voicemail dus na half uur begin ik me zorgen te maken, het wordt ook al donker. Maar gelukkig komen er twee honden als eerste aangelopen en Yve en John erachter aan. Een uiterst aardig echtpaar met een fantastisch mooi huis. De honden zijn labradors en heten Sally en Jack. Ik heb een suite op 1e verdieping met balkon, inloopkast en een whirlpool voor 2 personen. Het huis grenst aan de achterzijde aan een bos. Ze blijken ook te golfen dus ik mag de set van Yve morgen lenen en John brengt me weg, hoe aardig is dat. Ze nodigen me uit om een simpele pastamaaltijd mee te eten, dat doe ik graag want ik heb geen zin meer om erop uit te gaan. We eten buiten, John draait geweldige muziek en blijkt een eigen radioprogramma te hebben bij de lokale omroep.