Dag 26 & 27

23 oktober 2017 - Sydney, Australië

Na ontbijt verlaat ik B&B en sta om 09u buiten te wachten op de transfer naar Brisbane Airport, op weg naar laatste bestemming. Hij is mooi op tijd de shuttledienst Con-X-tion, deze haalt diverse mensen op en op een bepaald verzamelpunt gaan we met 1 grote bus direct naar het vliegveld, gelukkig eerst naar binnenlandse vluchten want de tijd begint krap te worden. 1 uur voor instaptijd kom ik aan, gaat gelukkig het allemaal heel snel. Dus is er nog tijd om even snel te lunchen en ga dan aan boord. In Sydney is het een uur later en onweert het net als we landen. Dus geen grondpersoneel aanwezig vanwege het onweer dus moeten we lang op onze bagage wachten. Gelukkig nog op tijd voor de shuttle naar hotel Ovolo in wijk Woolloomooloo. Mooi hotel in een iconisch pand, vol met kunst en een mooie kamer, niet met zicht op de haven maar op het water aan de andere kant. De minibar is inclusief dus neem lekker eerst een wijntje. Hierna ga ik op onderzoek uit, een mooie houten pier met mooie restaurants en uitzicht op de haven met leuke bootjes. Hierna weer terug naar het hotel voor de gratis happy hour want het kost al genoeg😂. Tijdens de korte wandeling besloten om bij Italiaans restaurant Otto op de pier te gaan eten,  kijk maar niet naar de prijzen en geniet van heerlijke gerechten en bijpassende wijntjes. Morgen de stad verkennen.

Dag 27

Vanmorgen ga ik fietstocht maken door stad met Bonza Bike Tours. Ik loop al bijtijds richting het  centrum en doe een koffie met wat lekkers bij een heel kleine patisserie La Renaissance, later zie ik op TripAdvisor dat hij  op nr 1 staat vandaar de drukte.Het was heerlijk en zeker het wachten waard maar hierna snel naar Bonza. Onze gids heet Steve een hele grappige jongen die in Zuid-Africa, Nieuw-Zeeland en Australië heeft gewoond. Van origine is hij hiphopdanser en geeft ook nog hiphop dansles, heeft meegedaan aan Australian has talent show en daarbij de finale gehaald. Hij is bijzonder grappig en maakt er een gezellige tour van. We bezoeken diverse wijken van Sydney zoals The Rocks, Chinatown, Darling Harbour, Woolloomooloo, met centraal middelpunt de beroemde Sydney Bridge en het opera gebouw. We drinken een Quayle Ale (zomerbiertje) bij een van de oudste brouwerijen van Sydney, The Lord Nelson Brewery daterend uit 1841. Lopend door de botanische tuinen en totaal fietsen we 17,5 km en loop ik vandaag denk ik wel 6 km. Ik heb nogal zere voeten dus ga eind van de middag terug naar hotel. Ik ga nog wat baantjes zwemmen in het binnenzwembad van het hotel. Heb het zwembad helemaal voor mezelf. Vanavond eet ik bij China Doll een zeer goed restaurant waar ik gelukkig heb kunnen reserveren voor vanavond. Ik heb mijn nieuwe blouse aan die ik bij Zara heb gekocht en heb er echt zin in. Maar onhandig als ik ben laat ik een dimsum van mijn stokjes glijden, die valt midden in de soja saus en heel mijn blouse, gezicht en tafelkleed zit vol met spetters sojasaus. Ik kan wel door de grond zakken, ook is het eten lang niet zo lekker als ik had verwacht. De gerechten worden in zo'n sneltijd opgediend dat ik binnen het uur weer buiten sta. Gelukkig zijn de vlekken er wel uit gegaan maar had ik me deze avond heel anders voorgesteld.

1. Gerry:
    23 oktober 2017
    Nog een paar dagen.... dan zien we je weer op de golf en zit deze bijzondere reis er weer op. Geniet nog extra en een goede terugreis straks en tot zaterdag ( inclusief jetlag ). Dikke kus. Hans en Gerry
  2. Jp de Koning:
    23 oktober 2017
    Hallo Caro Wat een belevenissen allemaal .
    Je heb straks als je thuis ben heel wat te vertellen
    Je rugzak zit dan vol herinneringen.
    en je koffer vol met Foto.s
    Knuffel en kusjes

3. Carolien Opstal:
    24 oktober 2017
    Kijk er naar uit om jullie te zien op het al weer 2e Paul Opstal memorial golf tournooi! Een geweldig initiatief van de Gozers, ben ik heel trots op!!