Dag 12 en 13

9 oktober 2017 - Mission Beach, Australië

Heerlijke dag gehad ik ben gaan raften op de Tully rivier; rivier met natuurlijke stroomversnellingen. Ondanks de droogte is er voldoende water omdat ze dagelijks water vanuit de dam laten instromen. Blijkt dat ik echt een privé tour krijg omdat er een groep van 8 heeft afgezegd. De pick-up met aanhanger met al de boten haalt me rond 09.00 u op bij het hotel. Ik ga op stap met Al en Nat, Al is de eigenaar en heeft heel veel wildwatervaren ervaring en Nat werkt er sinds 2 maanden dus is nog in opleiding. We rijden via kantoor om de lunch ingrediënten op te halen en natuurlijk het gebruikelijke papierwerk in te vullen. Onderweg komen we langs de suikerriet fabriek, gedurende het oogstseizoen dus nu,  draait de fabriek 24u voor bijna 6 maanden, alles moet geoogst en verwerkt zijn voordat het natte seizoen er aankomt anders kunnen ze het suikerriet niet meer van het land halen. Onderweg ook veel bananenplantages van  kilometers lang met de bananentrossen ingepakt in plastic. Al is heel onderhoudend en een echte charmeur, of ik champagne lust en chocolade: natuurlijk!! We gaan op weg naar Tully rivier die dus door het regenwoud loopt. Ik ga samen met Al in de boot, ik durf niet alleen omdat ik weet hoe onhandig ik kan zijn. We dragen de boot in het water en ik pedel wat rond om te wennen, Al brengt ondertussen de wagen naar het eindpunt en komt op een scooter terug naar het instappunt. We hebben een leuke tocht met fantastisch mooi uitzicht, niemand te zien en geweldige geluiden uit het bos. Het water staat behoorlijk laag maar toch zijn er leuke stroomversnellingen. Het was bijna perfect ware het niet dat het wemelde van de dazen, ik heb geen vlieg gezien maar werd aangevallen door honderden dazen, ik had donkere lange broek aan en blijkbaar worden ze door donkere kleuren aangetrokken:-) maar op het water kon je ze aan de vissen voeren dat was leuk. Vissen zwinnen rond de boot Niet echt bijzondere dieren gezien maar wel veel vis. Na de lunch komen er 2 oudere Aussies mee varen op deel 2 van de tour. Deze tocht is iets uitdagender en adembenemend mooi, stijle rotsformaties en groene vegetatie echt geweldig. Al is heel aardig en bied aan om 2 km extra te varen, of ik hiervoor tijd heb, nou natuurlijk heb ik dat! Dus gaat Dan uit het water om de auto rond te rijden naar ons nieuwe eindpunt. Er zijn wat uitdagende versnellingen en het ouder echtpaar valt nog om, gelukkig loopt alles goed af. Natuurlijk heeft het trainen van afgelopen tijd wel geholpen want ik heb behoorlijk wat kracht moeten gebruiken voor het peddelen. Als we uiteindelijk dan toch uit het water gaan heeft Al echt champagne, ik dacht hij grapje maken omdat Aussies vaker dingen zeggen die ze niet nakomen. Was echt heel erg bijzondere dag en heb genoten ( behalve dan van de dazen). Vanavond weer heerlijk gegeten, morgen weer relax dag voor de boeg, heb lekker een Spa behandeling met massage geboekt, even relaxen van alles tot nu toe.

Dag 13

Vandaag dus de relax dag, ik heb vanmorgen om half 7 eerst een heerlijke strandwandeling gemaakt. Zo rustgevend om daar op een bijna verlaten strand te lopen. Er zItten hier hele kleine krabbetjes die een gat maken en al het zand dat hier uit komt tot balletjes draaien en die balletjes  vorm mooie patronen. Ik moet nog proberen om dit goed op de foto te krijgen. Ik heb dus een Spa behandeling gedaan bij Drift dat zit net naast het hotel. Dit was echt verassend goed, echt heerlijk. Eerst een goede bodyscrub en terwijl je op de massagetafel ligt gaan er sproeiers aan om alles af te spoelen. Heerlijk warm water, nou ja tot de stroom uitviel toen was er even paniek en geen warm water meer. Dat heb ik weer…. Maar dat was gelukkig maar even, na het koude water was er gelukkig warme modder dus was het weer comfortabel. Mijn hoofdhuid is gemasseerd en mijn haar gewassen en vervolgens nog half uur fantastische rug, schouder en nek massage.  Moest wel denken aan de vele massages die Paul en ik bij de Thai samen deden, hij zou dit echt geweldig gevonden hebben, ik denk dat hij zo in slaap gevallen zou zijn. Was sowieso niet zo pijnlijk zoals het bij de Thai wel eens kan zijn, precies goed. Mijn huid voelt nu zo zacht aan dat ik besluit even niet de zee of de zon in te gaan dus ga lekker op mijn lounge bed op mijn balkon, luieren en beetje lezen. De tas moet vandaag weer ingepakt worden want morgenochtend ga ik op weg naar mijn volgende bestemming: Magnetic Island

Trouwens super leuk dat jullie me volgen!! Ik voel me vereerd dat jullie mijn onzin willen lezen en leuk dat jullie zo meeleven!

1. Glenda:
    9 oktober 2017
    Wat beleef je toch een mooi avontuur Caro!! Super leuk om met je mee te mogen genieten! xx
  2. Jp de Koning:
    9 oktober 2017
    Goedemorgen.
    Wij hebben net de slaap uit onze ogen gehaald of we worden weer verrast met een nieuw reis verslag Caro wat is het toch geweldig om dit allemaal te zien wij reizen heel de dag met je mee .
    heel veel kusjes en knuffels van ons Tot Morgen
  3. Magda de ruijter:
    10 oktober 2017
    Hoi Carolien,
    wat een super reis maak je.Leuk om te lezen wat je allemaal ziet en meemaakt.
    Geniet maar lekker verder en wij leven op afstand met je mee.

Wim en Magda
  4. Ella:
    13 oktober 2017
    Om half 7 op je vakantie over het strand wandelen. Ik weet hoe heerlijk het kan zijn om in alle vroegte de stilte op te zoeken. Al vraag ik me natuurlijk wel af WAAROM jij zo vroeg wakker was. Maar eigenlijk weet ik het ook wel. Dikke knuffel . En wat supergaaf om zo'n raft experience te doen. Als ik mijn ogen dicht doe zit ik in je bootje.. (met als grote voordeel dat ik die Dazen dus niet voel) maar ook met de Dazen... ik wou dat ik erbij was. xxx
  5. Arina:
    17 oktober 2017
    Hi Caro, wat een geweldige reis ben je aan het maken! Leuk om mee te genieten en de foto's te zien. Ga maar door met onzin schrijven hoor :)! Wij lezen wel mee xx