dag 10 & 11

7 oktober 2017 - Mission Beach, Australië

Dag 10

Vandaag is het Moving day dus slaap ik lekker uit en ik check uit maar blijf nog wel in B&B omdat de greyhoundbus pas om 13.15 vertrekt. Ik lees wat en de Kookaburra vogel, de grootste ijsvogelsoort, komt weer snacken. Marlies voert hem stukjes kalfslever, het is een prachtige vogel om te zien. Rond 12u brengt Marlies me naar de bushalte in het centrum van Cairns. Voor de liefhebbers de B&B is te koop dus kijk op hun site. De busreis was prima en maar weer een taxi gebeld om me naar het Castaway resort hotel te brengen. Het is een redelijk mooi hotel, met name de ligging is geweldig direct aan het strand. Ik heb heerlijk gewandeld langs de waterlijn, er zijn een aantal durfallen in het water. Ik weet niet zeker of het al box jellyfish (kubuskwallen een zeer giftige kwal) seizoen is, maar er is nog geen net in de zee gespannen maar ik durf vooralsnog niet echt het water in. Als je gestoken wordt dan ben je mooi aan de beurt de kleinste kwal is zo groot als een halve pink en kan veel problemen geven. Bij iedere strandopgang staan voor nood flessen azijn, die gaan de zwelling van de beet tegen mocht je toch gebeten worden. Een kwallenbeet op de verkeerde plek kan dodelijk zijn, het gif werkt verlammend dus op je borst is een steek dodelijk. Na de wandeling even heerlijk in bad dat is voor het eerst deze vakantie en dan ga ik zo wat eten in het restaurant. Dus beetje saaie dag, morgen staat er ook niet veel op de planning, ik kijk wel hoe het loopt. Het eten is geweldig, heerlijke oesters en linquini met zeevruchten, waaronder een Moreton bay bug is een soort kreeft en was heel smaakvol. Ik had twee glaasjes HaHa Sauvignon Blanc en was 30dollar lichter, op de golf kost een hele fles €25,00!! Maar de setting was echt heel mooi er branden fakkels aan de buitenzijde van het terras en het is een heerlijke zwoele avond.

Dag 11

Heerlijk geslapen, het is hier zo stil. Zonsopkomst recht voor mijn neus door de palmbomen. Vandaag ga ik het lekker rustig aan doen, helaas is de Spa die bij het resort al volgeboekt.  Het gaat gelukkig wel een stuk beter met mijn oor hij zit nog steeds dicht maar doet geen pijn meer. Ik heb een fiets gehuurd maar begrijp nu waarom je weinig mensen ziet fietsen. HEUVELS en dat is echt afzien op een of andere cruisebike met 3 versnellingen in 25 gr. Natuurlijk ook geen water bij me en het blijkt best een pittig stukkie fietsen om bij het cafeetje dat op de kaart staat te komen. Dus ff flink aan het water en een flat white om weer op krachten te komen. Ik besluit toch om ook nog een wandelingetje te doen naar de top van berg die volgens een local de moeite waard is en niet zo moeilijk is, hooguit een uurtje lopen. Het was toch nog een hele klim maar het uitzicht boven naar Dunk Island is zeker de moeite waard. Maar ik ben blij als ik weer terug ben bij het hotel, ik ben kapot. Mijn plan om rustig aan te doen is niet helemaal gelukt. Dus ga ik nu echt niet veel meer doen vanmiddag. Ze hebben hier een wasmachine en droger dus ga zo ff een wasje doen en dan lekker lunchen. Na een Thaise beefsalade heb ik lekker in de schaduw van een palmboom op het strand gelegen beetje lezen en genieten van de stilte en het uitzicht. Het is hier niet druk op het strand, bepaald geen Scheveningen, ik waag me zelfs even in het water, heerlijke temperatuur maar ik ben toch bang dat ik een kwal tref. Zonder eigen vervoer ben je toch wat beperkter in je vrijheid, dus blijf ik gewoon een beetje in de buurt van het resort. Vanavond weer wat anders van de menukaart uitproberen. Internet is alleen supertraag dus geen bijpassende foto’s.

1. Gerben van As:
    7 oktober 2017
    Hoi Caro. Wat een leuke verslagen. En wat weet jij veel van dieren joh. Wist ik niet. Ik hou me aanbevolen om samen eens wat van die Australusche wijnen te proeven. Dus tot snel!
  2. Ella:
    8 oktober 2017
    30 Dollar !!!! Zo daar wordt je dus niet zo heel snel dronken hahaha.

Oh ja Carolien EN rustig aan doen, mmm waarom is het geen verrassing dat dat mislukt was. ;-) Maar des te meer is het genieten als je dan even lekker gaat liggen! Dikke knuffel van mij. xxx
  3. Lenie warnas:
    10 oktober 2017
    Hallo Carolien wat een mooie verhalen leuk om te lezen. Lekker genieten groetjes
  4. Hans Kramer:
    10 oktober 2017
    Hoi Caro. Al je verslagen toe nu gelezen. Wel leuk dat je niet altijd in je, min of meer jachtige leventje zit en het soms wat saai is. Dat is op zich goed om lekker tot jezelf te komen. Wij blijven je volgen. Groetjes Gerry en Hans. 💋