Dag 9

5 oktober 2017 - Cape Tribulation, Australië

Vandaag staat tour naar Daintree forrest en Cape Tribulation op de planning, er zijn slechts 5 deelnemers, ik,  2 Chinezen  (heb ik heel de tour niet gehoord) en een Engels koppel (zij maakte foto’s met haar iPad blijft een raar gezicht). Onze gids vertelde interessante dingen over het gebied. Diverse stops bij uitkijkpunten en ontbijt met warme scones met codded crème en jam, heerlijk. We maken wandeling door Daintree bos maar buiten wat schildpadden en hagedissen is het niet zo interessant het is erg heiig en er is  zeer hoge luchtvochtigheid maar het regent niet. We vervolgen onze weg langs de kust met mooie stranden en rijden door Port Douglas een mondain dorp. We lunchen bij de Daintree theehuis en ik heb de Kangaroo steak. De eigenaar vertelt ons wat over het exotische fruit dat we bij de steak gegeten hebben. We maken na de lunch een tochtje over de Daintree rivier en zien zowaar een krokodil van ongeveer 3 meter genaamd Nate, die beetje aan het jagen is op wat kleine vis, later zien we nog 2 kleintjes. We zien helaas niet de grote baas Scarface maar het water is erg warm en het is paartijd dus heeft hij weinig tijd voor zonnebaden op de oever. Aan de overkant van de rivier stappen we weer uit en rijden we verder. Bij Cape Tribulation hebben we weer korte wandeling door het regenwoud wat direct uitkomt op het strand, we lopen terug over het strand. Vanwege het slechte zicht en bewolking helaas geen mooie foto’s kunnen maken, maar is het bijzonder gezicht om de bomen zo dicht bij het strand te zien. We spotten nog nest van zee arend en ik lik aan de kont van een groene mier, dit smaakt citrusachtig heel bijzondere ervaring, haha.We kijken uit naar de Casuarius een grote zwarte vogel met blauwe kop die wel 1,5 tot 2 meter groot wordt, wat denk je niet gezien natuurlijk dat vind ik heel erg jammer. We pakken de pont terug en gaan weer op weg naar Cairns. Het was een leuke dagbesteding maar wel beetje saai gezelschap. Ik eet weer in de B&B en blijkt dat Bruno en Marlies beide golfen. Morgen wordt een reisdag, mijn eerste ritje met de Greyhound bus, bestemming Mission Beach

1. Jp de Koning:
    Hallo Caro
    Zijn net klaar met 7 en 8 en de volgende verrassing is dag 9
    het is niet te geloven dat je dat allemaal om je heen ziet
    Wij wonen als je daar naar kijk maar in een arm land .
    Maar hopen weer op morgen kijken wat voor moois je ons dan weer voor moois te vertellen heb.
    Groetjes een knuffel en kusjes
  2. Paul Opstal:
    5 oktober 2017
    Hi Caro als aller eerste ik vind je echt een kanjer dat je dit gewoon doet.
    Kan ik een echt een voorbeeld aan nemen.
    Adembenemende foto's en verhalen echt fantastisch en zoals je het heel mooi heb verwoord ben je inderdaad echt bevoorrecht om dit allemaal met eigen ogen en oren allemaal te zien en te horen.
    En morgen weer een prachtige nieuwe dag vol nieuwe avonturen.
    Veel plezier en geniet er van Gr dikke kus Paulus.
  3. Ine:
    5 oktober 2017
    Leuke reisblog Caro! Ben erg blij dat je geniet van je welverdiende vakantie! Mooie foto's om bij weg te dromen. Ik hoop dat er nog veel gezellige mensen je pad kruisen. Geniet ervan!
    Dikke knuffel uit Kalmthout! Xxx
  4. Ella:
    6 oktober 2017
    Ongelofelijk alweer 9 dagen onderweg. Gaat best snel. Ik vind het superleuk om je zo te volgen. Dikke kus van mij (oh en van Robbie zegt tie hahaha, die staat stiekem mee te lezen)