Dag 6

2 oktober 2017 - Cairns, Australië

Gisteravond laat aangekomen bij Kookas B&B, is van origine Zwitserse eigenaren. Ben na biertje gelijk mijn bed ingedoken. Vandaag niet wakker geworden van de wallaby’s maar er zitten hier ook genoeg kaketoes dus verre van stil. Ik moet echt mijn draai even vinden want ik moet nu echt alleen op pad en dingen ondernemen. Ik besluit naar botanische tuinen te lopen is maar 2km, ik vergeet alleen dat ze hier heuvels hebben dus is best nog pittig stukje geworden. De tuin is echt schitterend en in het midden van het geheel zit nog een speciaal gedeelte met vlinders en mooie speciale planten. Ik neem lekker een flat white coffee, dat is bij ons een cappuccino maar als je die hier besteld krijg je koffie met slagroom. Aan de overkant van de weg kan je over een houten pad door het bos wandelen, is erg mooi. Ik kijk nog even bij bezoekerscentrum en dan pak ik de bus naar het centrum. Ik stap bij toeval precies op de juiste plek uit, namelijk daar waar de bomen vol hangen met vleermuizen, het zijn er honderden. Het is echt geweldig om te zien, het zijn net hondjes en zijn een van de grootste in zijn soort. Het zijn fruit eters en ze vertrekken in de avond massaal naar een bos aan de overkant van de haven van Cairns. Ik lunch op het terras van het Shangri-la hotel, North en heb heerlijke pasta met vongole. Ik reserveer gelijk voor vanavond zodat ik niet op zoek hoef naar restaurant. Ik loop op mijn gemak naar volgende excursie plaats. Echter er staat geen trailer met fietsen op de aangegeven plek op de voucher, gelukkig staat er een nr en blijkt dat de locatie is veranderd en dat ik de reservering nog had moeten bevestigen, gelukkig is het in de buurt en weet ik het op tijd te vinden. We fietsen totaal inclusief gids met zijn 5 en dus goed te doen. Maar ook in Australië zijn ze geen fietsers gewend dus we fietsen over voetgangerspaden, op de fietspaden lopen horden mensen die niet op of om kijken als je belt. Ik heb zelf moeite met het links rijden en dan meer naar juiste kant te kijken bij het oversteken. Onze gids vertelt leuk en heeft bij iedere stop iets bijzonders, typisch Australische lekkernijen: soort kitkat bonbon, gedroogd Kangaroo vlees, speciale Chinese pruim waar ze thee mee zet en we sluiten af met een ijsje in de haven. Was leuke tour we gingen alleen ook precies naar botanische tuin waar ik ‘s morgens al geweest was, wel grappig. Na afloop weer stuk gewandeld en dus weer bij North gegeten. Was alleen geen groot succes, ik had oesters vooraf maar die waren niet zo lekker als onze Zeeuwse, ze waren klein en erg bitter. Na het eten wilde ik de bus weer pakken en ben naar busstation gelopen. Bus ging pas 50min later dus ben lekker gaan zitten. Ik kreeg alleen bezoek van een missionaris van de mormonen die me wou overtuigen en aan andere kant een dronken aboriginal die geld wilde. Dus uiteindelijk heb ik maar besloten een taxi te nemen. Morgenochtend weer nieuw avontuur, the Coral Sea Dreaming, ik heb haar al in de haven zien liggen.

1. Jp de Koning:
    4 oktober 2017
    Hallo Caro wat is het allemaal in druk wekkend wat je ziet en hoort .heel wat anders dan hier in de storm en regen
    Wij zijn heel blij de je het zo naar je zin heb en wij wachten iedere middag met
    spanning wat voor moois je ons weer te vertellen heeft
    Verder hier alles onder controle
    Magda wilde je ook volgen maar weet niet hoe .
    groetjes en veel kusjes
  2. Marjolein:
    4 oktober 2017
    Wat een avonturen, Caro! Super om te lezen :)
  3. Ella:
    6 oktober 2017
    Caro ik moet toch even melden dat je foto's echt super zijn, er zitten er tussen waar ook Paul HEEEL trots op zou zijn, Toch de juiste lens bij je, wijffie! ;-))