Dag 5

1 oktober 2017 - Darwin, Australië

Het is net licht aan het worden als we vertrekken naar de sunset locatie, een vogeluitkijktoren. We zijn er nog maar net en horen paarden rennen, het zijn wilde paarden brumby’s echt geweldig. Later zien we de kudde rustig grazen met een veulen. Het is vandaag bewolkt dus geen mooie zonsopgang te zien dat is wel jammer. In het natte seizoen kunnen ze de toren alleen per airboat bereiken, nu is het een stoffig autorit. Ik ben zo benieuwd hoe het er in het natte seizoen uit moet zien, 2/3 van het resort ligt dan onder water. Weer veel buffels en vogels, zelfs een paar pelikanen die langs vliegen. Dan is er ineens een hoop kabaal in het bos en blijken dingo’s een poging te doen om een kalf van haar moeder te scheiden. We hebben glimp van de dingo’s opgevangen en gelukkig is de poging mislukt en zag Josh het kalf later bij haar moeder drinken. Wat een opluchting maar ook bijzonder om mee te maken. Terug bij mijn tent zit er een Wallaby met een kleintje in haar buidel, zo schattig.

De laatste activiteit is rijden met de quads samen met de Aussies, is echt verrassend leuk maar wel stoffig. Onderweg weer mooie vergezichten met de bekende acteurs, echt genieten en leuk om soms even vol gas te gaan. Bij de tussenstop neem ik alles nog eens goed in me op en zal dit avontuur niet snel vergeten. Bij terugkomst snel douchen en inpakken, als ik om 11u klaar sta blijkt het vliegtuigje vertraging te hebben vanwege grote onweersbui in Darwin dus mogen ze niet vliegen. Ik mag gewoon niet weg uit Bamurru plains , zou ook liever nooit meer willen. Maar nadat het weer is opgeklaard vertrekt het toestel toch uit Darwin en vertrek ik richting de landingsbaan, het is echt voorbij. Ik heb het vliegtuig weer voor mezelf alleen, wat een luxe. Jason zwaait me uit en ik stal mijn bagage in een locker op het vliegveld en ga even naar het centrum van Darwin. Het is zondag en gezellig druk, er is een openlucht golfslagbad en vele terrassen aan het water. Er is een grote rugby finale dus overal hangen schermen, er is live muziek en het is gezellig druk. Heb wat gegeten maar dat was even wennen om helemaal echt alleen te eten. Beetje rondgelopen en toen maar weer terug naar het vliegveld, hier moet ik nog wel paar uur wachten op de vlucht. Ik vlieg met Quantas 20u en kom pas om 22.50 aan dus zal pas laat arriveren bij Kookas B&B, op naar volgend avontuur.