Dagje uit

13 november 2018 - Ubud, Indonesië

Vandaag gaan we met Kadek op pad, hij is onze prive chauffeur. We rijden als eerste naar Pura Tirta Empul de watertempel. Hier kan je je als je wilt een waterzegening doen door in een bad te gaan en onder iedere waterstraal te gaan staan en een wens te doen en te bidden. Het is een mooi gezicht al die mensen in het water maar het is vrij commercieel en we besluiren om het waterniet in te gaan, we hebben immers als een waterblessing gehad. Als we het complex uitlopen moet je door de onvermijdelijke gang van marktkraampjes die allemaal vragen of je wat wil kopen. We besluiten om een kop koffie te dorn op een koffieplantage en kopen nog wat souvenirs. We gaan lunchen bij Dayu’s warung die gezond kookt alles op natuurlijke basis, typische yoga tent🧘🏼‍♀️. Het eten is erg smaakvol en we besluiten een kookworkshop te boeken voor morgen. Na het eten is het tijd om de benen te strekken, we doen een hike. Ik had gelezen over een wandeling die door rijstvelden gaat, de Juwuk manis ricefield walk. Om daar te komen rjjden we een supersmal straatje in waarbij inhalen echt spannend is en mm werk. Aan het eind kan je alleen met scooter of te voet verder. We lopen eerst nog over betonnen pad dat later overgaat in onerhard. We lopen over richels, boomstammen en klauteren naar boven. Daar zit in middle of nowere natuurlijk een kleine warung Mami. Hier drinken we wat en kopen we wat tekeningen, we ontmoeten leuk stel uit Canada en het is gezellig. Onderweg zijn mensen aan het werk op de rijstvelden en zijn er aantal eenden of ganzen farms. We lopen verder maar besluiten wat verder om te keren omdat een rondje te ver blijkt te zijn om in het licht te lopen. We keren terug en naar de auto weer dat spannende weggetje over. Het gaat allemaal net goed. Omdat we zin hebben om nog even wat bij ons huisje te chillen. We kopen wat chocolade en blijven de avond thuis. We zwemmen wat en gaan op tijd slapen.