Scootertocht

10 november 2018 - Nusa Lembongan, Indonesië

na een relaxte morgen gaan we eindelijk op pad en wel met een scooter. De mijne heeft defecte km teller, benzinemeter staat op empty maar is geen probleem dus gaan we op pad. In begin nog even wennen aan links rijden en smalle hobbelige weggetjes maar het gaat ons goed af. Het is heerlijk om op deze manier het eiland te verkennen. We gaan zelfs een smalle brug over naar het andere eiland, Nusa Ceningan. Dit eilandje is heel klein maar heeft leuke strandtentjed met natuurlijk een schommel, deze zie je overal aan het strand voor de beroemde insta foto’s. Het weer is wel bewolkt maar het is heerlijk om te rijden, niet te warm. We lunchen bij leuk tentje met parasols en zitzakken, the Island genaamd. We genieten met volle teugen. We ontdekken de weg met klein beetje hulp van een local de weg naar de sectet beach een schitterende baai met indrukwekkende golfslag. De heremietkreeftjes lopen over de rotsen. Onderweg staan ineens wat vrouwen met zelfgemaakte armbandjes, dus stoppen we even om er wat te kopen. Op ons eiland rijden we naar mooie okek Devils tears, hier komt het water met grote kracht tegen de rotsen is echt indrukwekkend om te zien. De zee is zo krachtig, we kopen wat fruit en een biertje en natuurlijk betalen we veel te veel maar het smaakt heerlijk.  Het was leuke dag, s avonds lopen we naar een restaurantje in de buurt en eten aan het water. Helaas wordt Annet als we terug zijn accuut ziek dus dat is slechte afsluiting van deze leuke dag. Hopelijk knapt ze weer op

1. Jp de Koning:
    11 november 2018
    weer een mooi verhaal om nooit meer te vergeten
    Geniet maar lekker hoor