Dag 1

27 september 2017 - Darwin, Australië

Hallo hier ben ik weer in de bewoonde wereld met WiFi, telefoon en alle hectiek. Maar laat ik bij het begin beginnen. Op dinsdagmorgen hebben Helma en Sylvia me weggebracht, de schatten,  ondanks de mist goed op tijd aangekomen. We hebben snel wat gedronken en toen werd ik zenuwachtig en ben snel door de gate gegaan. Vlucht was lang maar goed verzorgd, de aansluitende vlucht had onverwachts een gate wijziging toen ik al bij die gate was dus moest nog even stevig doorlopen naar andere eind van de vertrekhal. De vlucht was saai ook al  duurde die maar 4,5 Uur,  ik was het zat. Ik ben zelfs de border security doorgekomen zonder dat mijn bagage gecontroleerd werd, dus moet ik wel een heel eerlijk gezicht hebben. In de aankomsthal had ik wel even een momentje want niemand stond me op te wachten. Dus ik dacht even nu begint het gelazer maar net op het moment dat ik op zoek ging naar een telefoonnummer kwam er iemand aanlopen. Naar de vertrekhal van soort flying docters gegaan, net als op tv lopen er jonge piloten en ze vliegen met kleine chesna’s met zakenlui, oma’s, honden, alles gaat mee. Ik had een privilege doordat ik zo laat was had ik een privé vlucht maar wel uitgevoerd door een pilote in opleiding, maar het ging super relaxed. Van boven ziet alles er zo mooi en anders uit. Het is wel bewolkt omdat het einde van het droge seizoen nadert en de regen en onweersbuien zijn zich aan het opbouwen. Aankomst was echt geweldig, ik werd opgewacht door rancher Lee en hij heeft me naar het resort gereden onderweg al gelijk meerdere wallaby’s, waterbuffels en zo veel vogels gespot echt geweldig. Maar dat alles haalt het niet met het complex en uitzicht vanuit mijn tent. Ik heb nog nooit zoiets indrukwekkends gezien, een heel open landschap. Het was einde dag dus gouden uurtje qua licht en de waterbuffels en wallaby’s kwamen vanuit de open vlakte naar het complex gelopen om in het bos erachter de nacht door te brengen. Ik heb tent E3 en het is echt geweldig, vogels in de bomen wat een kakofonie aan geluiden geeft, ik hoop dat ik kan slapen. De tent bestaat uit een nat gedeelte waar je een soort boomdouche hebt en je bed met 3D uitzicht. Lee heeft me alles laten zien en morgen krijg ik een privé tour met de airboat dat stond hoog op onze bucketlist! Ik heb bij het boeken aangegeven dat dit een grote wens van me was (en Paul) en hoe lief is dat morgen ga ik het beleven. Ik heb snel gedoucht en ben toen foto’s gaan nemen en heb met zonsondergang bij het zwembad gezeten met een glas Australische wijn en wat hapjes. Beter dan dit wordt het niet geloof ik wat indrukwekkend, bijna teveel om op te nemen. Ik schrijf dit bij de zwembad maar ga zo naar binnen om de andere gasten te ontmoeten. Wat een geweldig begin. Nu het donker is hoor ik hele andere geluiden van vleermuizen en ander spul dat nog niet slaapt.

De andere 12 gasten zijn Amerikanen en Aussies dus ben de vreemde eend in de bijt, geweldig gegeten 3 gangen door topchef met bijpassende wijnen. Ik begin de jetlag nu klein beetje te voelen met de wijntjes erbij dus hou het al vroeg voor gezien. Om zeker te zijn dat ik slaap neem ik slaappil maar rond 02u ben ik klaar wakker en loopt er wat naast mijn tent, best wel griezelig omdat het zo open is dat je twijfelt of het in of buiten de tent is.

1. Aangenaaid:
    1 oktober 2017
    O wat mooi! Je bent echt een stoer wijf en ik ben ervan overtuigd dat al je Australië-dromen uit zullen komen. Het begin is alvast fantastisch en ik kijk uit naar volgende verhalen en foto's. Have fun! Xxx
  2. Gerry:
    2 oktober 2017
    Wat super dat het begin al zo mooi is. We blijven je volgen.
    Enjoy!
  3. Alma:
    2 oktober 2017
    Lieverd, wat een prachtige foto's! Wat een belevenis, het is je zooo gegund meis!! Hoop dat de rest van de reis net zo geweldig wordt! Denk aan je, liefs x x x
  4. Jp de Koning:
    2 oktober 2017
    Caro Je vader en Ik zijn super trots op je dat ondanks dat je alleen ben zoo intens van alles kan en mag genieten .
    en wat zijn de foto/s prachtig en de natuur om van te watertanden
    Hier is er alleen stom en regen
    Nog veel plezier verder een veel liefs en kusjes van ons en de Poezen.
    PS sorrie van de vele schrijf fouten maar was zo gespannen dat ik het niet gezien heb
  5. Robbieracer:
    4 oktober 2017