Dag 2

28 september 2017 - Darwin, Australië

Ik wordt vandaag rond 04.30 weer wakker  van de kaketoes  en wat een herrie maken die, een gekrijs niet normaal. Maar heerlijk om het licht te zien worden vanuit je bed. De Walibi's hoppen rond mijn tent en de waterbuffels komen het bos weer uit om de vlakte in te trekken. Lijkt een beetje op de bisontrek in Yellowstone park. Wat een mooi moment om even bij stil te staan hoe bijzonder dit is om mee te maken.

Heerlijke douche gepakt onder mijn boomdouche en op naar het ontbijt. Na ontbijt gaat deel van groep mee naar de airboat maar stap ik alleen met Lee op een boot. We gaan andere route varen en op het water is het adembenemend, zwermen ganzen, ibissen, roofvogels het is verbazingwekkend mooi, ik kan niet overbrengen wat een overweldigend geheel het is. Ik geniet met volle teugen en probeer alles in me op te nemen. We zien opvallend veel kites(soort buizerds) en ook nog een arend dus ik kan mijn geluk niet op. Als ik voor het eten snel even wat foto’s bekijk blijkt dat ik me helaas toch nog niet genoeg in  mijn camera verdiept heb,  ondanks alle tijd dat Annemiek me heeft geprobeerd alles om uit te leggen, blijkt dat ik 1 knopje gemist hebt dus van mijn mooie filmopname is niets terecht gekomen, ik heb de recordknop gemist, sorry Mieke haha. Na een heerlijke ceasar salade lekker bij het zwembad beetje relaxen om de heetste tijd van de dag door te komen, het is afzien :-). De Amerikanen Bil en Lindsay zijn erg aardig en belangstellend. Na het relaxen gaan we in de namiddag op safari in open terreinwagen. We hebben geluk een mooie grote kookas (familie van de ijsvogel) mooi op de korrel, Wallaby met kleintje die poseert, zwarte grote kaketoe, grote kudde speciale koeien. In het midden van het veld drinken we een wijntje en hebben we een lekker hapje terwijl de zon langzaam ondergaat.  Het is nu donker maar de kaketoes blijven herrie maken, haha. Het tijdsverschil is hier echt een half uur met Cairns, echt heel raar ik dacht dat dat niet kon en alleen hele uren maar het is echt waar. We hebben weer een heerlijk diner en de Australische wijn smaakt prima. Morgenochtend vroeg op voor de Kakudu tour, 7u ontbijt en half 8 met het vliegtuig mee. Ik ga samen met Australisch gezin uit Melbourne, ik heb er echt zin in.

1. Annemieke:
    2 oktober 2017
    Haha, we hebben ook niet geoefend met filmen! Dom van ons! Maar de foto's zijn prachtig hoor.
  2. Jp de Koning:
    2 oktober 2017
    Wat een mooie foto/s
    het spreek woord kom toch uit
    dat je een koe van achteren in zijn kont kijk Ha ha