Dag 3

29 september 2017 - Kakadu, Australië

Na snel ontbijt op weg naar de landingsbaan voor take off naar Kakudu National park, het is beetje heiig met grote wolken die zich later deze maand zullen ontwikkelen tot enorm onweersbuien met veel bliksem. Daarom branden ze overal gecontroleerd het hoge gras tussen de bomen weg, omdat anders met de bliksem er kans zou zijn op grote branden. Je ruikt regelmatig onderweg brandend hout en dat ruikt echt heel lekker. We zijn met 5 passagiers, Paul, Dina, Ben, Elsie, ik en de piloot dus toestel zit vol. Onderweg vertelt de piloot van alles over het gebied en het park dus was al een soort van tour. Ik ben mijn hoed vergeten dus kopen we snel een cap op het vliegveldje omdat het onverantwoord is om vanwege de warmte, 36gr , met bloot hoofd te lopen. Bij aankomst worden we opgewacht door onze rancher Justin met een grote outdoor wagen, hij vanmorgen vroeg al op weg gegaan. We gaan naar Jabiru waar de beroemde rotstekeningen zijn en een mooi plateau met uitzicht over de wetlands. Dit is ook de rots waar de film krokodile dundee is opgenomen. Het is erg warm maar de moeite waard, het uitzicht op de top is adembenemend mooi! Ook is het erg rustig dus lijkt het even of we de enige zijn op de top van de wereld. Het voelt ook heel goed om hier te zijn. Op terugweg spotten we nog speciale rots wallaby die alleen hier voorkomt en mooie kleine ijsvogelsoort. We hebben lunch aan een  picknicktafel onder de bomen, lunchboxen zijn gemaakt door Bummi de Balinese kok van het resort. In de middag hebben we een boottocht met een aboriginal gids hij spreekt heel snel en monotoon Engels zodat ik in het begin even niet kan volgen, maar ik heb dan ook meer oog voor de krokodillen die op de oever liggen, wachtend op hoog water waarmee ook de vis in de rivier stroomt. Ik denk dat we er meer dan 30 zien en dat is slechts een klein gedeelte, de rest verschuilt zich onder water. De populatie is enorm en machtig om te zien. Ook heel veel mooie vogels, waaronder ook een bijzondere reiger, dit schijnt voor de regio een bijzonder exemplaar te zijn omdat ze deze niet vaak zien in dit gedeelte van het land. Ik spot ook een paar zeearenden! Na afloop rijden we het hele stuk terug naar het resort, rij van 2 uur. Als we  10 auto's onderweg tegenkomen is het veel. Het laatste stuk is natuurlijk weer onverhard zoals het hele resort maar het is comfortabel. We stoppen even bij het bezoekers centrum met gratis WiFi dus heb ik wat foto’s van de camera gedownload.  De vogelspotters in het resort zijn onder de indruk als ik wat foto’s laat zien tijdens het diner. Er  is namelijk een gezelschap met vogelaars en die zijn beetje typisch en niet echt sociaal, eentje zit alleen maar in vogelboeken te kijken,  ze schrijven tijd en locatie op, ja vogels kijken is een serieuze zaak. Het is een vader van 85 die zo krom loopt dat hij niet omhoog kan kijken, zijn dochter met haar vrouw en een nicht. Die laatste spoort niet helemaal en zoekt alles uit met haar neus bijna in de boeken, leuk om te zien echt vermakelijk.  Achteraf blijkt dat ze getrouwd is met een bankdirecteur dat is echt onbegrijpelijk, haha.

1. Annemieke:
    2 oktober 2017
    Was het een purperreiger???
  2. Ella:
    2 oktober 2017
    Oh heerlijk om wat van je te horen ❤️💋. En wat een mooie foto's Caro 👍
    Slaap je een beetje of houden de beesten je wakker? Leuk om zo met je mee te reizen 😎
  3. Jp de Koning:
    3 oktober 2017
    Goedemorgen Caro heb je lekker geslapen
    Wat is het fijn om steeds te horen dat je er zoo van kan genieten wat je allemaal
    hoort en ziet Wij zijn Trots op je
    En we reizen in gedachten mee Heel veel liefs en kusjes en een poot van de Poezen WIJ HOUDEN VAN JE
  4. Ferry:
    3 oktober 2017
    Heel leuk om je dagen in Down Under mee te lezen. Geniet er met volle teugen van Caro !
    Ik zie de voorspelling voor GP Japan wel voorbij komen.
    Dat is komend weekend al weer .:-)

Ferry