Dag 22 Jasper

12 september 2015 - Icefields Parkway, Canada

Vanmorgen rijden we eerst naar het visite center voor map en info. Er is veel te doen dus moeten keuzes maken, we gaan naar Maligne lake waar tevens Mount Paul aan ligt dus moeten we even zien hoe Paul zijn naamgenoot eruit ziet. Het is een mooie rit met herfstkleurige bomen en mooie blauwe luchten. Je kan niet om het meer heen rijden en het is er erg druk dus we gaan een ander meer opzoeken. Op de terugweg staat er een kudde dikhoornschapen, ongeveer 15 stuks waaronder zeker 5 jongen. Mooi om te zien dus kan weer van ons lijstje. We rijden door naar het Jasper Park Lodge waar ook de golfbaan zit. Het is er enorm druk en je kan geen flight samen boeken maar altijd met 4 man, dus betekent met 2 vreemden tevens verwachten ze grote drukte omdat het weekend is dus zal er traag gespeeld worden. Dit in combinatie met de hoge greenfee prijs maakt dat we besluiten om vooralsnog niet te gaan spelen. De baan ligt er wel prachtig bij en staat op nr.1 in Canada. We rijden via Edith en Annette lake naar een picknick plaats om gezellig n' broodje en muffin te eten. Ineens zie ik uit het bos een muildierthert komen lopen. Ik dacht eerst aan een Eland omdat hij zo groot was, het is nu bronstijd dus overal hangen waarschuwingen voor de Elanden, zij kunnen gedurende deze tijd erg agressief zijn, maar hij eet rustig wat en loopt op zijn gemak naar de overkant. Ook weer mooi om te zien, we worden op onze wenken bediend met de dieren. We kunnen steeds meer van ons verlanglijstje schrappen. Hierna gaan we naar Mount Edith Cavell hier is een gletsjer die langzaam afbrokkelt, in de zomer vormt het smeltwater met brokstukken ijs een klein meer, in de winter groeit de gletsjer weer aan. Het is een pittige klim en helaas blijkt dat je niet tot aan de voet van het meer mag lopen omdat dit vanwege het afbrokkelen van de gletsjer te gevaarlijk is. Wel jammer maar het is een nogal steile afdaling over losse stenen dus besluiten we maar gehoorzaam achter het hek foto's te nemen. Op terugweg nog even een  stop bij een mooi meer maar vanwege Grizzly alert loop ik niet op mijn gemak en zijn we gelukkig weer snel terug bij de auto. Nog wel een paar wandelstokken gevonden dus dat maakt lopen nog makkelijker. De dag is weer op zijn einde even een wasje doen en dan gezellig hapje eten. Als we na het eten via de waserette naar het huisje lopen onweert en regent het. Hopelijk is het morgen weer goed weer al zijn de vooruitzichten slecht. Maar dit pakken ze ons niet meer af!

1. Jp de Koning:
    13 september 2015
    Goede Morgen Alweer een mooi verhaal op de vroege morgen
    het houd niet op
    jullie hebben voor en heel jaar reis verhalen mooi hoor
    Groetjes en veel Kusjes van ons