Dag 24 Lake Louise

14 september 2015 - Lake Louise, Canada

Vandaag vertrekken we naar laatste stop Lake Louise, we ontbijten eerst op het gemak bij Beckers restaurant en gaan dan op weg. Onderweg weer mooie vergezichten en genieten we van de rit. Op een gegeven moment begint het echter te sneeuwen en veranderd het landschap ineens in een witte ansichtkaart, heel bijzonder. We rijden langs Icefields waar een grote gletsjer is waar we origineel ook op zouden gaan wandelen. Als we richting de gletsjer lopen is het gruwelijk koud en zijn we blij dat de tocht aan ons voorbij is gegaan. Uitsluitend met een gids of met een grote vierwieldrive bus kan je nog op de gletsjer komen. Jammer om te zien dat de gletsjer aan het verdwijnen is vanwege opwarming van de aarde, het vermoeden is dat hij over minder dan 100 jaar verdwenen zal zijn. Wel bijzonder dat we dit hebben gezien en het is ijzig koud dus vandaag smelt hij niet zo hard denk ik.  We maken een stop bij Bow lake en de Num Tsa Lodge om een sandwich te eten terwijl het volop sneeuwt dus geen mooi zicht op het bergmeer maar ook de sneeuw is bijzonder. Als we verder rijden gaat de sneeuw over in regen en is het zwaar bewolkt zodat we weinig van de mooie bergen om ons heen kunnen zien. Als we bij Lake Louise arriveren rijden we stukje nationaal park Banff in en checken in bij Baker Creek Lodge en hebben een mooie kamer met een jacuzzi in de slaapkamer en gas openhaard. Heel erg mooi en heerlijk om zo de laatste dagen af te sluiten. We rijden nog stuk richting Banff maar er is vanwege bewolking helaas weinig uiticht op de bergen. We gaan lekker in de jacuzzi en hopen morgen op beter weer.