Omunity bali uitstapjes

3 november 2018 - Banjar Dukuh, Indonesië

Iedere morgen starten we met yoga sessie waarna we gezamelijk in het zwembad soringen en hierna lekker ontbijten. Soms hebben we nog wat ademwerk of oefeningen maar hierna hebben we leuke activiteit. We rijden naar een plek die eigendom van de familie van Zanzan, in de bergen ligt een prachtig stukje land waar een watertje doorloopt en een waanzinnig uitzicht heeft, Zanzan noemt het OMG, o my god. Want dat is wat je denkt en voelt als je daar bent. We lunchen met dit heerlijke uitzicht, na de lunch gaan we wandelen door de rijstvelden en genieten we van mooie uitzichten. De rijstvelden zijn in diverse stadia van het groeiproces, ze oogsten meerdere keren per jaar. De meeste rijst is jasmijn of pandanrijst dat verbouwt wordt. Het is een pittige wandeling niet echt iets voor onze teenslippers. Door de velden loopt een ingewikkelde wirwar van touwen met doeken eraan, het blijkt dat dit is voor het verjagen van de vogels, op bepaalde punten zit iemand die aan het touw trekt en door het hele veld bewegen de doeken. Simpel maar zeer inventief. We komen langs twee jongens die koksnoten verkopen, we bestellen er een en ze klimmen vervolgens in de palmboom om er te plukken. Zonder valbeveiliging echt ongelofelijk. Vervolgens worden ze geopend met een groot kapmes en maakt hij rietjes van citroengras. Het smaakt heerlijk. We lopen verder naar boven naar de grote schommels, we gaan schommelen. Helaas wordt het al wel wat donker maar gaan we er voor! Je moet op een plateau gaan staan en krijgt een valharnasje aan waarna je wordt vastgezet en gelanceerd de diepte in, het is Ohmazing!! Heerlijk gevoel maar ook spannend ondat je best wel hoog gaat. In het donker lopen we weer terug naar de auto. Dit was puur stukje Bali genieten