Ubud

29 oktober 2018 - Ubud, Indonesië

Ubud

Na een lange maar voorspoedige reis zijn we gearriveerd in Denpasar Bali. Het is 22u en als we eindelijk door de douane zijn staan er wel 50 man met bordjes bij de uitgang, gelukkig staat onze chauffeur er ook tussen! Ketut is super aardig en we gaan op weg naar Ubud. Linda een van de dames die ook naar de retreat gaat later deze week rijdt met ons mee, Ketut zal haar naar de homestay brengen. Na uurtje rijden worden we afgezet en lopen we door een rijstveld naar het huis. Het is geweldig en we springen nog even het zwembadje in. Rond half 2 besluiten we dat het echt tijd wordt om te slapen. Dus korte 1e dag op Bali voorbij.

Maandag

Vanmorgen ben ik al weer vroeg wakker en ga eruit om van het ontwaken van de natuur te genieten. We kijken op een rijstveld omringt door palmbomen en de infinity pool ligt er super bij. Wat een heerlijke plek.

We lopen richting centrum en komen langs een leuk klein zaakje AA juices & food, waar we een heerlijke supergezonde fruitbowl, en verse smoothy kopen. We lopen in ongeveer 25minuten naar het centrum. We hebben een missie, een sharong scoren. Op de markt is veel keus en is afdingen een sport. Dus het is helemaal leuk.  We halen wat boodschappen en pakken taxi naar het huis. We gaan heerlijk het zembad in met een wijntje. Daarna een heerlijke massage bij onze buurvrouw Isay spa. Geen luxe spa maar traditionele ontspannende massage. Omdat we komende nacht om 2 uur opgehaald worden eten we wat in de buurt, bij toeval wordt het Korurua waar we een nasi goreng en gado gado eten. We gaan rond half 10 wat slapen. Op naar het eerste avontuur Mount Batur, 1 van de 2 bergen met vulkaan op Bali. De laaste keer dat hij actief was was in 2000 dus geen zorgen.

1. Robbieracer:
    30 oktober 2018