Dag 17 Whistler

7 september 2015 - Whistler, Canada

We gaan vandaag ziplinen dat is aan kabel hoog tussen de bomen naar de overkant glijden. Na korte uitleg krijgen we soort valbeveiligingsharnas aan en een mooie helm. Met een busje worden we de bergen in gereden naar de start van het parcours. We komen hier langs de bobsleebaan die gebouwd is voor de olympische spelen. In de zomer kan je hier naar beneden met soort skeelerslee, als je durft natuurlijk. We lopen via trappen en plateau's die aan de bomen vast zitten naar eerste kabel. Totaal zijn we met 9 deelnemers en om de beurt worden we vast geklikt aan de kabel en glijden naar beneden. Eerste keer nog handen vast maar volgende afdalingen al vrijmoediger en laatste 5e kabel mogen we proberen onderste boven af te dalen. Het lukt gedeeltelijk maar wat heerlijk gevoel. Helaas hebben we achteraf verkeerde Tour geboekt namelijk de Bear Tour  die tussen bomen blijft boven een snelstromende kreek terwijl de Eagle Tour hoog boven de bomen uitgaat en de hoogste en langste kabel heeft, een van de afdalingen kan meer dan minuut bedragen. Onze Tour was leuk maar die andere was geweldig geweest. Maar het is droog en leuke ervaring. Hierna snel naar hotel met taxi naar de golfbaan Wisthler ontworpen door Arnold Palmer. We hebben greenfee geregeld via Paul zijn black membership van Pacific hotels dat hij bij zijn verblijf in China heeft gekregen. Leuke deal scheelde 80 dollar dus is de moeite. De baan wordt ook wel bearmountain genoemd omdat er regelmatig zwarte beren op de baan lopen. Je raad het al we hebben alleen een speelgoedbedrijven in de shop gezien. Maar wat een fantastische baan met mooie bomen en meertjes. Op hole 10 slaat Paul een geweldige 2e slag zo over bomen een meter naast de vlag! De put valt dus een wat fantastisch. Ondanks dat er regen was voorspelt is het de hele ronde droog gebleven al was op het einde de zo'n niet meer aanwezig en waaide het behoorlijk. We hebben genoten en gaan bij terugkomst in het hotel lekker weer even de sauna in. Laatste keer sushi eten op de hoek lekker makkelijk want het regent. Vanavond beduidend minder druk dan voorgaande dagen, de rust is wedergekeerd in Whistler het relaxte leven kan hier weer beginnen. Vanavond beetje op tijd naar bed want morgen lange reis voor de boeg naar Clearwater.