Dag 16 Whistler

6 september 2015 - Whistler, Canada

Eerst naar supermarkt voor verse broodjes en beleg. Eten op onze kamer waar tevens klein keukentje en eettafel aanwezig is. We doen lekker rustig aan vandaag en lopen rond 09.30 naar de ticketoffice om onze dagkaart af te halen. Net als gisteren is het behoorlijk druk in het centrum. Eerst neem je Whistler village gondel naar boven en bovenop kan je de peak2 peak gondel nemen. Deze gondel verbind de Whistler Mountain met de blackcomb Mountain middels de langste kabel verbinding zonder ondersteuning ter wereld. We besluiten om eerst naar stoeltjes lift de peak expresse te lopen die naar hoogste punt van dit gebied gaat. Het is een behoorlijke afdaling dus zal terugweg superzwaar zijn. Bovenaan gekomen is het behoorlijk koud zo rond de 0 gr. Maar het uitzicht is geweldig en gratis internet op de top. We lopen nog een rotsachtig pad nog hoger en eten met dit uitzicht onze muffin. Hierna terug met lift naar beginpunt en daar hebben we zoals verwacht pittige klim voor de boeg om weer op tussen station aan te komen. We nemen nu de peak2peak gondel en er zit 1 gondel tussen met een glazen plaat in de bodem, maar hiervoor is de wachttijd 28min, we besluiten te wachten want willen dit graag zien. De glasplaat is leuk maar terug pakken we zeker een standaard gondel. Op de blackcomb zitten wat marmotten die heel fotogeniek zijn dus wat shots genomen. Omdat we geen zin hebben om lange wandelingen te maken en het behoorlijk koud is gaan we terug naar Whistler centrum. Hier is het stuk aangenamer en eten we een broodje terwijl we naar de bedrijvigheid rondom de liften kijken. Fietsers komen van alle kanten de berg af. We hebben in het hotel gezien dat er een klein buiten zwembad, jacuzzi en sauna aanwezig zijn. Hier maken we dankbaar gebruik van om lekker op te warmen. Vanavond besluiten we om toch weer sushi te gaan eten omdat we komende dagen verder de Rockies ingaan verwachten we geen sushi restaurants meer tegen te komen. Ook al komen we pas na 20.30 aan zit het restaurant nog steeds bomvol, We nemen plaats aan de bar precies aan de zijde waar de eigenaar van de zaak staat. De sushi is nog lekkerder dan gisteren en we genieten van heerlijke sushi Rolls. Ik krijg zelfs een met zijn sushi mes met de hand gesneden vlinder echt zo kunstig gedaan. Het was fascinerend om te zien hoe behendig deze man met zijn mes is. We gaan zeker morgen weer

1. Paul Opstal:
    7 september 2015
    Klinkt goed allemaal lekker relaxen maar ook erg zwaar denk ik hor,veel plezier nog en geniet dr nog maar effe van gr