Dag 2 vancouver

23 augustus 2015 - Vancouver, Canada

Vanmorgen natuurlijk heel vroeg wakker dus om 07.15 al aan het ontbijt maar waren niet de enige, heerlijk ontbijt in hotel restaurant Forage dus goede start can de dag. We hebben vandaag fietsen op programma staan. Ik had een offline app met map van Vancouver dus zijn gaan lopen. De app werkte perfect maar had foutje in de postcode gemaakt dus waren verkeerde kant van de straat uitgelopen. Na uurtje lopen toch bij fietsverhuur aangekomen. Hybride fietsen met 8 versnellingen, helemaal goed (dachten we). We zijn eerst naar Capilano suspension bridge gefietst net buiten Vancouver stad en over de Lion Gate bridge best een pittige klim en hierna nog een klim naar het park. Op zich viel drukte nog wel mee, op de brug gelopen die over een kloof gebouwd is. Aan de overkant een trail tussen de bomen gelopen, was wel aardig. Er waren ook nog wat roofvogels te zien waar men wat over vertelde, was interessant. Hierna nog wel in de rij gestaan om de clifwalk te doen een trail langs een rotswand maar dat viel beetje tegen. Zijn hierna weggegaan met plan om naar Stanleypark toegaan. Echter trapt Carolien door de versnelling en breekt de hele versnelling af dus fiets kapot. Natuurlijk heeft Paul altijd een oplossing en is steppend op mijn fiets de brug opgegaan en onderaan de brug zat de fietsverhuur. Hier hebben we andere fiets gekregen en is de tijd weer opnieuw ingegaan. We zijn om beetje bij te komen gaan lunchen bij Lift aan de haven. Echt perfecte salade en flesje wijn op, als toetje kwam er een zeehond dicht langs zwemmen. Als nog de wal rond Stanley park gefietst en verder rond tot Grandville village en hier fietsveer genomen terug naar overkant en weer helemaal naar de zee gereden zodat we Canada's place uitkwamen (cruiseterminal). Na fietstocht van bijna 40km even op adem komen bij Cardero's waar het super druk was maar we toch plekje hadden even wat gedronken met wat lekkers. De fietsen teruggebracht en waren 10 uur onderweg geweest dus hebben dag goed besteed. Hierna terug naar hotel voor lekkere douche.