Dag 3 telegraph cove

24 augustus 2015 - Telegraph Cove, Canada

Na weer fantastisch ontbijt in Forage zijn we vertrokken met taxi naar vliegveld en auto opgehaald. Natuurlijk hebben we toch grotere auto genomen de Ford Explorer met slechts 4000km op de teller en vele opties. De golftas past er met gemak in dus hierna op weg naar de Ferry in Horshoe bay naar Vancouver Island Naimamo bay. We hadden gereserveerd op Ferry van 12.50 maar de reis ging zo voorspoedig dat we de ferry van 09.50 hadden. Geweldig mooi uitzicht gedurende overtocht en na 1.50u varen waren we aan overkant. Nu stukkie sturen naar bijna hoogste puntje bijna 350 km verderop. Even langs supermarkt voor wat drinken en broodje en dan op weg. Rond half 5 komen we op onze bestemming Hidden Cove Lodge gelegen aan een mooie privé baai. De lodge is geheel van hout en past mooi in de omgeving. Hij is geheel zelf gebouwd door Dan de eigenaar die nu gasten vermaakt met zijn verhalen. Kamer is op 1e verdieping en er is geen lift en mijn tas is weer eens niet te tillen dus dat is balen maar gelukkig blijven we hier aantal dagen. We kunnen gelukkig hier eten en ik heb dungeness crab gegeten was echt heerlijk. Eten is simpel maar heerlijk en ook de wijn is beter geprijsd dan in Vancouver. Uitzicht tijdens diner op de baai en op de veranda kwamen soort woodpeckers af op het voer dat Dan op de balustrade had gelegd. Wat een geweldige dag maar we kijken erg uit naar morgen.