Dag 7 Quadra Island

28 augustus 2015 - Quadra Island, Canada

Vandaag beetje rustige dag, het heeft geregend en het is vrij bewolkt maar als het zonnetje schijnt is het heerlijk buiten. We doen rustig aan en gaan pas rond half 9 ontbijten. Weer met uitzicht op zee en aan de overzijde ligt Campbell River, na ontbijt maken we stevige wandeling over pad langs de kust en komen we langs de vuurtoren. We lopen verder naar het museum van de Native People, dat zijn de oorspronkelijke inwoners van Canada (indianen). Dit museum en onze Lodde staat in het reservaat van de We Wai Kai Nation of ook Cape Mudge Band genoemd. Het is een vrij nieuw museum met veel maskers, kleding en totempalen allemaal items die gebruikt werden tijdens ceremonies. Ook een komplete kano die uit 1 boomstam gemaakt werd, heel veel historie en beschamend hoe er vroeger met hun is omgegaan. Hierna weer wandeling terug en pakken we de auto om  het eiland te gaan verkennen. Onderweg staat er een hert in de berm te eten dus die gaat op de foto. Omdat eiland toch veel groter is dan we dachten komen we nog niet eens op de helft. We halen in supermarkt lekker stokbrood met beleg en hebben onderweg broodje gemaakt. Zijn bij April resort wezen kijken en daar kwam net watervliegtuig aan en hebben we op de steiger gekeken hoe hij weer vertrok. Hierna op gemakje weer terug naar onze Lodge. Het weer is reuze meegevallen en alleen af en toe wat druppels maar voor de rest volop zon. Wel lekker even een rustige dag na alle indrukken van laatste dagen. Morgen vertrekken we weer van het eiland, als het weer mee zit gaan we eerst nog golfen. Nu lekker terras op met een wijntje en nog even genieten van de avond zon.

1. Jp de Koning:
    29 augustus 2015
    Dus het ging goed met het golven fijn hoor Weer allemaal mooie foto,s Dus jullie hebben weer een dag om in te lijsten
    Ben gisteren bij de poezen geweest en je moest de groeten van ze hebben.
    groetjes Pa en Ma