Dag 10 & 11 Campbell river/Ucluelet

1 september 2015 - Campbell River, Canada

Dag 10
Helaas is het weer helemaal omgeslagen en regent het pijpenstelen dus zet dat een streep door onze plannen. Na lekker ontbijt gaat Paul met Richard naar de Wallmarkt  waar ze twee stoeltjes hebben gekocht voor in de Rockies te kunnen picknicken. Ondertussen heb ik wasje gedraaid dus alles weer lekker schoon. S'middags naar museum van CR geweest was echt heel mooi en bestond uit 3 thema's: de natives, houtloggen en zalmvangst. Hierna weer naar het zalmriviertje van gisteren gereden om met Gopro onderwater filmpje te maken, helaas ging hij bijna dicht dus snel even camera onder water. Resultaat is echter super leuk, veel zalm te zien. We hebben taco's gegeten en gezellig gekletst. Morgen vertrekken we naar Ucluelet maar weersverwachting is helaas nog slecht.

Dag 11
Vanmorgen hebben we afscheid genomen van Richard en zijn kinderen Jasper, Stephan en Lucas. We rijden Ocean route dus langs kustlijn richting Coombs, maar we besluiten vanwege regen geen trail te lopen. Wel stoppen we bij The Dutch Store waar we heerlijk drop scheppen en stroopwafels kopen. Hierna verder en stoppen we wel bij Cathedral Cove waar we korte trail lopen naar een van de oudste bomen van 800 jaar en meer grote soort sequoia bomen. Was wel leuk en gelukkig even droog. We rijden door naar Port Alberni waar we bij Visitor centre tip krijgen om bij een oude houtzagerij te gaan kijken. McLean Mill die rond 1920 is opgezet en tot 1967 in bedrijf is geweest. Een stichting heeft het verlaten en vervallen complex weer opgeknapt en de houtzagerij is weer sommige dagen weer in bedrijf en hout wordt per stoomtrein aangeleverd en  wordt door stoommachines aangedreven machines gezaagd, moet een mooi gezicht zijn. Jammer dat we dit niet kunnen zien maar krijgen goed idee hoe dit zal zijn. Hierna rijden we naar Sproute lake waar momenteel twee blusvliegtuigen liggen. Een is er ingehuurd door regering vanwege de vele bosbranden laatste maanden vanwege de lange droge zomer ( alle Canadezen zijn blij met de regen, behalve wij). De andere is gekocht door een museum dus zal binnenkort vertrekken. Het is opgehouden met zachtjes regenen als we verder een schitterende route rijden, smalle bochtige weg met veel klimmetjes net Oostenrijk. We komen eind van de middag aan op Reef Cottages in Ucluelet waar we besluiten te upgraden naar huisje met gashaard en jacuzzi buiten op het terrasje. Hebben we even nodig na al dat trieste weer. Nog snel even vaar de Coop supermarkt voor wat boodschappen. We hebben wat salade, brood en pepersteak gekocht en als ik de steaks bak blijkt dat we geen afzuigkap hebben dus heel het huisje blauw! Na het eten zijn we de jacuzzi ingegaan, was heerlijk. Hierna nog even in bad met jetstream ja we borrelen wat af. In supermarkt mogen ze geen alchohol verkopen dus moeten we morgen nog op pad voor een wijntje. Hopelijk hebben we morgen betere dag qua weer.