Dag 12 ucluelet

2 september 2015 - Ucluelet, Canada

Vannacht heeft het geonweerd en regent het als ik rond 06u wakker word. Plan is om vandaag vroeg een hike te maken over Pacific Rim Lighthouse n' route van 2,7 km.  Rond 07u is het droog en breekt zon voorzichtig door dus na kop koffie met muffin snel op pad. Het is een schitterende tocht langs de kust en er staan behoorlijke golven, als we 2/3 van de tocht hebben gelopen begint het, je raad het al, te regenen. Dus dat is balen, we besluiten om naar het eerste Nationale Park van de vakantie te rijden dat ligt tussen Tofino en Ucluelet en heet Pacific Rim National Park. We stoppen bij Kwisiti Visitor Centre omdat dit gebied van de First Nations is, hebben vele plaatsen naast een Engelse naam ook originele namen van de First Nations. Op het strand is het zwaar bewolkt en begint het even later te regenen. We drinken n' kop koffie in t' Restaurant en gaan terug naar de auto om naar het volgende strand, Combers te rijden hier schijnen zeeleeuwen voor de kust te zitten. Onderweg wordt het droog en komt de zon beetje door. Het strand is schitterend en we zien inderdaad op een rots een groep zeeleeuwen liggen, wat ben ik blij met de verrekijker. Paul legt ze natuurlijk op de gevoelige plaat vast. We lopen helemaal naar het einde van het strand en klimmen hier over rotsen naar hogere rots voor uitzicht in de volgende baai. Op de weg terug zien we anemonen in het water. Ook spotten we wat mooie vogeltjes. Pa zou wellicht weten wat het zijn, soort putters, mini steltloopachtigen maar je moet naar de foto's kijken pa. De zon schijnt nu, al zijn er wel grote wolken maar dat is mooi voor de foto's. Omdat ontbijt er vanmorgen bij ingeschoten is en we wel brood en beleg in huis hebben rijden we terug naar onze cabin. We maken een lekkere sandwich en met glaasje wijn erbij toasten we op de zon. Na de lunch lopen we een stukje naar terrace beach maar dat is maar heel kort stukje lopen in een baai dus besluiten we om te gaan kijken bij long beach golfclub 10km voor Tofino. Ook nu, geen grote club, we drinken er wat maar besluiten om hier morgen niet te spelen maar voor golfclub richting Victoria te kiezen, mits het weer natuurlijk meezit. We zouden op Bear Mountain Golf willen spelen 20km voor Victoria. We nemen nog kijkje bij Long beach waar er mooie golven staan en ze volop aan het golfsurfen zijn. Een surfer vindt het echter niet cool dat Paul een foto van hem maakt en loopt scheldend langs. We gaan richting Ucluelet en gaan wat eten bij Raven Lady Oysterfort, echt een top adres, twee gasten in soort trailer die de lekkerste gerechten met oesters maken. Signiature dish is de linquine met gerookte oesters, een van de lekkerste pasta gerechten die ik ooit gegeten heb. Later op de avond nog even de jacuzzi in om bij te komen van deze lange leuke dag.

1. Jp de Koning:
    4 september 2015
    Goedemiddag komen net bij de Dokter van daan en die was zeer tevreden
    het is nu een jaar geleden van de gemo en zijn bloed ziet er goed uit Dus wij mogen 4 maanden weg blijven maar de dokter rade ons aan om eens met een pijn phigoloog ???tegaan praten om beter met de pijn om tegaan dus dat doen we maar Zo genoeg ever Dokters nu over jullie Reis
    Wat jammer dat je veel regen heb maar hier is het niet veel beter ze kunnen niet het land op om de Aardappelen te rooien zo nat is alles Maar jullie laten je toch niet kisten voor een buitje en gaan vrolijk verder Wat een belevenis elke dag weer Nu ik ga stoppen wand je Vader roept dat we eten moeten PS bij je broer is ook alles goed die heeft 30 graden dat is ook niet altijd lekker Groetjes en veel kusjes van ons