Dag 13 Victoria

3 september 2015 - Victoria, Canada

vandaag vertrekken we richting Victoria, hoofdstad van Vancouver Island. We doen rustig aan, tijdens ontbijt krijgen we bezoek van de lokale kat die de ham erg lekker vindt. Het is bewolkt maar de zon schijnt, als we Ucluelet uitrijden ben ik de route aan het instellen en let even niet op als we ineens vlak langs een zwarte beer rijden die op zijn gemak langs de weg loopt te struinen. We kunnen vanwege het verkeer niet stoppen maar zien hem in de spiegel verder wandelen en het bos in verdwijnen. Hopelijk zien we de volgende beer beter. We rijden verder en het weer wordt steeds slechter de hemelsluisen gaan goed open. Vanwege slechte weer gaan we niet golfen maar stoppen bij Goldtream National park waar we korte hike doen naar de Niagra Falls (een kleine miniatuur ervan.) Ook lopen we nog wat langs de stroom waar de zalm helaas nog niet is gearriveerd. We rijden door naar Victoria en checken in bij het Royal Scott hotel slechts 2 blokken verwijderd van Inner harbour de haven van Victoria met het Empress hotel, dus helemaal goed. We gaan langs bij het Visitor center en besluiten toch nog een whale watching Tour te doen maar dan met de zodiac. We boeken een Tour bij Springtide Whale watching voor morgenmiddag. Na wandeling langs de haven nemen we kleine watertaxi naar overzijde en eten we bij restaurant Blue Crab, we bestellen de specialiteit de kingcrab en dungeness crab echt geweldig! Daarnaast is uitzicht erg mooi, we zien watertaxi's, Ferry's en watervliegtuigen volop voorbij komen. Na het eten lopen we terug en nemen foto's van parlementsgebouw dat s'avonds geheel verlicht is, in de haven is blijkbaar een bootshow waarbij er allemaal speciale houten antieke zeilschepen liggen. Het weer is gelukkig aan het omslaan, het wordt morgen weer een mooie dag.