Dag 15 Whistler

5 september 2015 - Whistler, Canada

We vertrekkenvandaag naar Whistler, we besluiten om de Ferry van 10u te nemen in plaats van gereserveerde Ferry van 11u. We zetten kop koffie en hebben nog een muffin waarna we op pad gaan. De Ferry van 10u halen we, dus dat loopt voorspoedig. De tocht van Swartz bay terminal naar Tsawwassen terminal in Vancouver is prachtig en gaat langs de Gulf Island. Na 2.50 min komen we aan op het vaste land. Het is alleen super druk onderweg en we zijn veel tijd kwijt om Vancouver door te komen. Het is blijkbaar het weekend van labour day, dus iedereen trekt erop uit. Gevolg lange file op de sea to sky rijksweg en we doen er bijna 3 uur over dus dat valt tegen. Omdat het zo druk is stoppen we ook niet bij Squamish. We slapen in Summit Spa & Lodge en hebben leuke kamer. De parkeergarage is echter heel krap en spannend maar auto staat perfect zonder schade geparkeerd. Ligging van het hotel is vlak achter het centrum in de hoofdstraat waar het gezellig druk is en bandjes optreden en overal kraampjes staan. Het is gezellig op de terrassen en in de winkelstraten. We drinken wat bij de Amsterdam pub maar het enige Hollandse is de Heineken. Zijn bij de peak2peak gondel geweest waar het super druk was met mountainbikers die de lift naar boven pakken en dan naar beneden komen suizen. Ziet er gaaf uit maar we durven ons er voor alsnog niet aan te wagen. Op hoek van straat van ons hotel zit echte Japanse Sushi tent dus toch maar weer voor de Sushi gegaan. Deze was nog beter dan gisteren en we hebben heerlijk gegeten.