dag 4 telegraph cove

25 augustus 2015 - Telegraph Cove, Canada

25 augustus
Helaas vandaag bewolkte dag en zelfs wat regen maar wat een dag is het verder geworden. Na ontbijt  naar Telegraph cove dorp gereden en langs de baai gekomen waar al het hout uit de regio naar toe komt, deels over de rails, weg en over het water. Indrukwekkend om de grote trucks die het hout vervoeren te zien. Het dorp Telegraph cove bestaat uit houten huizen op palen en steigers. Naar een klein museum geweest waar ze skeletten van zeedieren en beren hadden, was leuk om te zien. Zeker omdat je alles kon aanraken, bijna niets achter glas zoals bij ons. De hele steiger afgelopen en bij winkel van Stubbs whalewatching nog soort regenjack en muts gekocht het is koud op het water en regenachtig. Rond 13u gaan we aan board van de Lukwa. Samen met 40 andere. Er staat een behoorlijke wind en het is behoorlijk fris als we de zee opvaren direct naar de overkant waar we 3 bultrug walvissen zien, helaas niet heel dichtbij maar met verrekijker fantastisch om te zien. Hierna varen we door op zoek naar de orka's er zitten 2 families, we zien vele orka's verspreid over gebied omdat ze aan het jagen zijn. Ook hier niet super dichtbij maar fantastisch om ze te horen,ze laten namelijk een onderwatermicrofoon te water en dan hoor je ze met elkaar communiceren echt fantastisch geluid. Er zat een groep pacific white side dolfijnen achter de orka's aan om ze te pesten. Tevens de snelste orka Dallas porpoise gezien heel bijzonder om mee te maken.  Wat een foto's zijn er gemaakt ik hoorde constant overal camera's klikken. Op weg terug op rots nog kolonie met mannelijke walrussen wat een geweldige beesten om te zien maar ook te horen! Verder nog zeehonden gespot en aantal zee arenden echt super. Er was ook nog een zee otter maar ik zag hem te laat. Wat een interessante dag echt genoten wat een mooi stukje aarde! Nu even alle camera's opladen en paar honderd foto's sorteren. Nog even voor het eten door bospad naar de andere baai gelopen, lag veel drijfhout en Paul heeft een wandelstok voor me gemaakt(natuurlijk zijn leatherman op zak). In de baai zwemmen bij het vallen van de avond nog paar kleine dolfijnen de baai binnen en zitten er weer twee zee arenden. Hierna weer crab op het menu en is het een geweldige dag geweest. We liggen weer vroeg in bed want we worden morgenochtend om 06.50 bij de steiger opgehaald voor volgende avontuur. Gaan nu lekker dromen van de mooie dingen van vandaag,